Kada je pre samo deceniju čuveni PISA test pokazao da tinejdžeri u SAD i Zapadnoj Evropi nemaju osnovna znanja u pogledu upravljanja finansijama, u globalnim finansijskim centrima otvorio se jedan novi poligon za diskusiju i potreba za iznalaženjem sistemskog rešenja koji će doneti generacijsko unapređenje.
Finansijska pismenost, od koje delom i zavisi stabilnost jedne ekonomije, preduslov je za odgovorno upravljanje novcem.
Vodeći svetski bankarski sistemi i šira društvena zajednica počeli su da shvataju povezanost finansijske pismenosti i digitalizacije, jer tadašnji tinejdžeri, vrlo brzo postaju dominantna radna snaga i odrasli ljudi.
Veruje se da će sadašnji tinejdžeri – generacija Alpha, biti prva finansijski pismena generacija i pre ulaska u punoletstvo.
U korak sa tim promenama, banke su osim podrške programima finansijske edukacije, krenule da razmišljaju i o konkretnim rešenjima i proizvodima koji će finansijsku pismenost podstaći, a mlade brže, jednostavnije i sigurnije uključiti u globalne tokove novca i pomoći im da upravljanje ličnim budžetom ne odlažu, i ne plaše ga se.
Tako je još prošle godine, OTP banka, kao prva banka u zemlji ponudila potpuno jedinstven proizvod – OTP Junior Mastercard karticu za tinejdžere.
„Roditelji treba da imaju aktivnu i nadzornu ulogu u upravljanju finansijama svog deteta, ali treba da im budu i puna podrška u sticanju veće finansijske nezavisnosti, čemu je finansijska pismenost – preduslov“, kažu iz OTP banke.
„Ipak, da bi ceo ciklus i efekat brojnih programa finansijske pismenosti i osnaživanja mladih bio zaokružen i uspešan, neophodno je da se ponude konkretna rešenja, i da se mladima omogući direktan pristup finansijskim proizvodima. To je bio jedan od motiva kada smo odlučili da kreiramo OTP Junior karticu. I naravno, da čitav proces upravljanja novcem bude brži, bolji, jednostavniji i sigurniji – i za decu i za roditelje“, dodaju iz banke.
OTP Junior kartica, namenjena je tinejdžerima od 11 do 18 godina, i za mnoge tinejdžere prva prilika da se osećaju kao odrasli – kroz razvijanje i sticanje odgovornog odnosa prema ličnim finansijama.
Uz to, izuzetno je praktična jer dete može da se samostalno bavi troškovima i plaćanjima, kao što su džeparac, užina, knjižara, ili kupovina tokom boravka na ekskurziji u zemlji ili inostranstvu.
Istovremeno roditelji kroz svoju aplikaciju imaju uvid u plaćanja koja njihova deca obavljaju i mogu da u realnom vremenu upravljaju limitima potrošnje.
APLIKACIJA U RAZVOJU
Iz OTP banke poručuju da je ovo samo prvi korak i da je u planu dalji razvoj ovog proizvoda i uvođenje OTP Junior m-bank aplikacije koja će olakšati svakodnevnicu mladih korisnika i biti preduslov njihovog većeg finansijskog sampouzdanja.
„Finansijska pismenost je baza za dalji lični finansijski uspeh, a u konstantna inoviranja ovog proizvoda uključeni su i brojni startapi i finteci. Tako je i prvo finale našeg OTP Connect izazova bilo posvećeno daljem razvoju Junior aplikacije gde su tri tima predstavila svoja rešenja koja su se bazirala na funkcionalnostima koja će mlade učiti o štednji, nuditi praktična znanja, ali i mogućnost da kroz aplikaciju daju svoj doprinos rešenju nekog konkretnog društvenog problema. Sigurni smo da će ova rešenja olakšati svakodnevnicu mladih korisnika naše buduće OTP Junior m-bank aplikacije“, najavljuju iz OTP banke.
KAKO DO JUNIOR KARTICE?
Zahtev za karticu mogu podneti svi roditelji ili zakonski zastupnici koji žele da postanu klijenti OTP banke, kao i oni koji su već klijenti i imaju otvoren račun. Zahtev za posebnu karticu može da se podnese za čak četiri deteta pojedinačno.
Prilikom kreiranja Junior kartice, OTP banka je vodila računa o tome da ponudi što jednostavnije rešenje, potpuno prilagođeno navikama današnjih tinejdžera, pa je tako plaćanje moguće i putem mobilnog telefona. Korišćenje kartice putem Google Pay aplikacije moguće je za tinejdžere od 16 godina, odnosno putem Apple Pay-a za one od 13 godina.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.