Deonica Koridora 11 (Miloš Veliki) od Surčina do Obrenovca, dužine 17,6 kilometara, sutra popodne će biti puštena u saobraćaj, izjavila je danas ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović koja je obišla tu saobraćajnicu.
Ona je navela da je ova deonica urađena pre roka i bez dodatnih troškova, što je prvi projekat urađen u okviru utvrđene cene, koja je iznosila 208 milion evra.
Dodala je i da se pri sklapanju ugovora sa kineskim firmama uvek zahteva da domaće firme podizvođači odrade 50 odsto posla.
„Tako je bilo u slučau i na ovoj deonici, jer su 49 odsto posla uradili domaći izvođači“, rekla je Mihajlović.
Na pitanje novinara zašto će kilometar asfalta na Moravskom koridoru koštati 12 miliona evra, a na ovoj deonici je koštao sedam miliona evra, ministarka je kazala da to nisu uporedive stvari, zbog konfiguracije terena i još mnogo drugih faktora koji utiču na cenu, ali nije govorila o detaljima.
Istakla je i da će američko-turski konzorcijum „Behtel-Enka“, koja gradi Moravski koridor, put završi za dve godine, a ukoliko bude kasnila plaćaće penale.
Pomoćnik direktora Javnog preduzeća „Putavi Srbije“ Slavoljub Tubić rekao je i da se razgovara o izgradnji autoputa Novi Beograd-Surčin, te da će ta deonica, pošto je gradska, koštati 72 miliona evra.
Deonica Koridora 11 od Surčina do Obrenovca deo je autoputa Beograd-Jadran i povezala je Beograd i Čačak autoputem od 120 kilometara.
Ima četiri vozne i dve zaustavne trake, ukupne širine 29 metara.
Na njoj je most na ušću Kolubare u Savu kao i još 11 mostova, vijadukt preko železničke pruge Ostružnica-Batajnica, i dve petlje – Surčin i Obrenovac.
Most preko Save i Kolubare dugačak je 1.581 metar, širine 29 metara. Petlja Surčin povezuje novu trasu autoputa sa obilaznicom oko Beograda odnosno budućim putem od Novog Beograda do Surčina, a surčinska petlja spaja putne koridore 10 i 11.
Na autoputu Surčin-Obrenovac se neće naplaćivati putarina, iako je to bilo predviđeno projektom, a izmena je i to što postoji isključenje sa autoputa u Jakovu.
Radovi na izgradnji deonice Surčin-Obrenovac počeli su marta 2017. godine, vrednost radova je 208 miliona evra, a glavni izvođač radova je kineska kompanija CCCC (China Communications Construction) čija je ćerka firma CRBC (China Road and Bridge Corporation) gradila Pupinov most na Dunavu između Zemuna i Borče.
Putevi Srbije su investitor projekta koji se finansira kreditom kineske Eksim banke.
Planirano je da u martu 2020. počnu radovi na izgradnji saobraćajnice od 7,9 kilometara koja će povezati Novi Beograd i Surčin, a da na trasi Koridora 11 prema Crnoj Gori do kraja 2021. bude završena i deonica od Čačka do Požege.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.