Investitor preduzeća ATP Vojvodina iz Novog Sada Ilija Dević izjavio je danas da se pridružio istrazi u vezi sa tragedijom u kojoj je 14 ljudi poginulo kada se na njih obrušila teška armirano-betonska nadstrešnica novosadske železničke stanice.
Dodao je da je nadzor na nadstrešnici vršilo preduzeće „AG Institut“.
„Od trenutka prodaje u bescenje imovine ATP Vojvodine, na zgradi moje autobuske stanice dominantno je istaknuta firma AG Institut koja drži u zakupu veliki deo prostora. Podsećam, to je privatno preduzeće koje je vršilo nadzor na nedavno srušenoj nadstrešnici zgrade Železničke stanice u Novom Sadu, a već godinama od države dobija čitav niz profitabilnih poslova. Šta to govori?“, upitao je Dević.
Potvrdio je da je nakon tragedije obavestio tužilaštvo i pridružio se istrazi vezanoj za pad nadstrešnice na železničkoj stanici u Novom Sadu.
Predmet ATP Vojvodine se nalazi pod stalnim monitoringom Evropske komisije, jer su ga svrstali među pet najvećih od 24 sporne privatizacije, a jedinu gde je oštećen privatni investitor, a ne država.
Dević je rekao da se u njegovom slučaju „vrši stravičan pritisak na pravosuđe od strane politike i organizovanog kriminala“, kao i da je on sam izložen političkom progonu.
Za političke pritiske i uticaj na pravosuđe okrivio je premjera Srbije Miloša Vučevića, koji je od 2012. do 2022. godine bio gradonačelnik Novog Sada.
Podsetio je da je zbog svog slučaja uputio i pismo predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, nakon čega je dobio nezvaničan predlog da odustane od odštetnih zahteva i „da kao i drugi privrednici prihvatim da za ljude iz političkog vrha obavljam poslove iz kojih bi se naplatio“.
„Ali ja nisam takav privrednik. Ja sam domaćin iz Srema“, poručio je Dević.
On je ranje izjavio da iza čitavog toka stečaja ATP Vojvodina i procesa otimanja njegove imovine stoje finansijski osnivači Srpske napredne stranke, koji sada „po sličnom modelu pripremaju otimanje Beogradske autobuske stanice (BAS) i Laste“.
On je pre 20 godina na javnoj licitaciji kupio ATP Vojvodinu.
„Trebalo je da to bude dobra privatizacija, jer sam već u prvoj godini ispunio investicioni plan, zaposlio 200 novih radnika, proširio poslovni portfolio i krenuo u ambiciozno ulaganje“, naveo je Dević.
On je potom sa Gradom Novim Sadom, na čijem su čelu bili tadašnji visoki funkcioneri Srpske radikalne a danas Srpske napredne stranke Maja Gojković i Igor Mirović, sklopio ugovor o izgradnji međumesne i međunarodne autobuske stanice, po kome je iz svojih sredstava i kredita realizovao projekat, ali Grad Novi Sad nije ispunio svoju preuzetu obavezu te stanica nikada nije profunkcionisala i dve godine kasnije ATP Vojvodina je kao investitor otišla u stečaj.
Kako su mediji ranije objavili, kompanija MAT-Real Estate, u većinskom vlasništvu biznismena Petra Matijevića, kupila je autobusku stanicu preduzeća ATP Vojvodina po ceni od 2,23 miliona evra 2021. godine.
Autobuska stanica ATP Vojvodina bila je ponuđena na prodaju po ceni od 2.226.916 evra, što je bilo za oko 700.000 evra manje u odnosu na prvu, neuspelu prodaju.
Grad Novi Sad je sudskim presudama bio obavezan da isplati odštetu Deviću zbog nerealizovanja ugovora.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.