Digitalna pismenost za žene iz ruralnih oblasti 1Foto: Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, saopštila je da je to Ministarstvo raspisalo Javni konkurs za podršku programima podizanja nivoa digitalne pismenosti žena iz ruralnih oblasti.

Radi osnaživanja žena u ovim područjima, ali i radi podsticaja razvoja digitalne ekonomije i elektronske trgovine, jedan od ciljeva koji programi treba da ostvare jeste povećanje upotrebe novih tehnologija i e-usluga kod žena iz ruralnih oblasti“, rekla je Matić, ističući da su u ruralnim područjima samo 27,3 odsto od ukupnog broja korisnika digitalnih tehnologija, navodi se u saopštenju.

Na Panelu „Efekti digitalizacije na ravnopravnost polova: Perspektive za osnaživanje žena i veće učešće u procesu“, državni sekretar je istakla da manja zastupljenost žena u procesu digitalizacije ne znači samo manji broj osnaženih žena u društvu, već i manje liderki u najprogresivnijem talasu globalnih promena ikada.

To znači da ni digitalizacija neće imati benefit od žena, neće biti obojena raznolikošću i raznovrsnošću, te time neće imati ni slobodan protok ideja, što je suština digitalnog progresa“, poručila je Matić navodi se u saopštenju.

Ona je podsetila da je radi podsticanja rodne ravnopravnosti u IKT-u, odnosno podizanja digitalnih veština kod žena koje su primenjive u najrazličitijim oblastima, Ministarstvo prošle godine realizovalo program podrške za prekvalifikacije i dokvalifikacije žena u IKT, kada je sprovedeno devet projekata u Novom Sadu, Novom Pazaru, Vranju, Kragujevcu, Zrenjaninu i Beogradu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari