Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić pojasnio je na današnjoj konferenciji za medije kako bi trebalo da funkcioniše novi, dinamički red vožnje.
Dinamički red vožnje bila je jedna od tema konferencije, ali je Šapić prvo kritikovao dosadašnji red vožnje.
„Red vožnje u centralnim gradskim opštinama ranije je postojao tako što se odredi polazak na početnoj stanici i onda se vrši predikcija koliko bi trebalo vremena na osnovu nekog prođenog kruga da krene vozilo“, pojasnio je.
To se, kako je ukazao, radilo jednom u nekoliko godina, nije čak ni na godišnjem nivou.
„Zbog toga se dobijalno to fiktivno polazno vreme, koje su znali dispečer i vozač. Građani čak nisu to znali, mogli su da vide samo kada vozilo kreće sa polazne stanice“, naveo je Šapić.
Onda su, kako je ukazao, vozači kada se zaglave u saobraćaju zvali dispečera da pitaju da li mogu da se isključe iz saobraćaja da bi stigli i dispečeri su im to dozvoljavali.
„On onda isprazni autobus od putnika, pa ne staje na stanice, pa troši manje bezina, a plaća mu se po kilometru. Onda ljudi gledaju kako prolazi prazan autobus, a sve to da bi stigao na red vožnje koji je fiktivan“, naveo je Šapić.
Što se tiče novih mera, Šapić je podsetio da je prvo ukinuto plaćanje privatnicima po provedenom vremenu u saobraćaju, već se plaća po pređenom kilometru.
„Kao drugo, ne može više vozač da zatvori vrata i da vozi na početnu stanicu, nema tog dispečera koji će mu to reći, jer neće juriti radno vreme. Kao treća stvar, na svakoj početnoj stanici, a sada se za to radi softver, će biti poseban semafor, odnosno tabla, koja će davati vozačima signal kada treba da krenu“, pojasnio je gradonačelnik.
Svaki krug, kako je dodao, donosiće novi proračun.
„Mi ćemo nakon svakog kruga koji autobus obrne raditi ponovnu rekalkulaciju u odnosu na raspored ostalih vozila i truditi se da ta vozila budu u jednakim intervalima da se ne bi dešavale ‘kobasice'“, rekako je on.
Dalje, prema njegovim rečima, biće i dupli GPS sistem i znaće se u savkom momentu gde se svako vozilo nalazi.
„Mi ćemo izračunati koliko, na osnovu kretanja vozila, treba da krene svako sledeće vozilo da se ne bi pravile velike rupe ili ‘kobasice’, ali ćemo raditi presek svaki krug“, naglasio je Šapić.
To, kako je dodao, znači da će vozila svakako brže prolaziti u 11 časova, nego u četiri časa popodne.
„U četiri časa popodne, kada se dva vozila spoje, jedan će da se pusti odmah, a drugi će da sačeka dva minuta na početnoj stanici zbog dinamičkog reda vožnje, jer se u tom momentu radi novi presek“, pojasnio je.
To će, kako je dodao, vozačima govoriti softveri.
„Dinamički red vožnje znači prilagođavanje realnosti i pokušaj da se više nijedno vozilo ne vozi prazno, a kada se dođe na početnu stanicu, biće urađen novi reset i vozač će dobiti novu dinamiku kada kreće. Dosadašnji ‘fiktivni’ red vožnje nije služio ničemu i biće ukinut“, poručio je Šapić.
Što se tiče datuma uvođenja novog sistema, on navodi da se sa tim neće krenuti „sutra“, ali da se radi na tome.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.