Ministarstvo finansija i privrede pripremilo je i uputilo Vladi Srbije na usvajanje Uredbu o izradi jedinstvenog Registra zaposlenih u javnom sektoru koji treba da bude uspostavljen do kraja septembra.

To je bitan segment strukturnih reformi javnog sektora, koje je u junu predložio ministar Dinkić kroz izmene Zakona o budžetskom sistemu, a ovu meru podržao je i Fiskalni savet, navodi se u saopštenju Ministarstva i dodaje da će to pomoći da se uspostavi red u državi a „biće i osnov da se od naredne godine uvede centralizovana isplata zarada svim zaposlenima u javnim službama preko Uprave za trezor“. U Ministarstvu procenjuju da bi to donelo uštedu u budžetu od deset odsto.

„Ministar finansija će putem registra moći da prati sve moguće izdatke za zaposlene u javnim službama, kao što su zarade, plaćanja za prekovremeni i noćni rad, bonuse i sve druge izdatke, što će stvoriti uslov da se eliminišu svi fiktivni i nepotrebni rashodi u koje ministarstvo sada nema uvid“, naglasio je Dinkić.

Registar će voditi Uprava za trezor u elektronskom obliku, a svi budžetski korisnici, na svim nivoima, biće u obavezi da mesečno dostavljaju kadrovske podatke o broju zaposlenih i angažovanih na radu po bilo kom osnovu, kao i o njihovim primanjima. Uredbom je predviđeno da ministar može privremeno da obustavi isplatu zarada onima koji dostave netačne podatke ili kasne sa tom obavezom.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari