U letovima aviona „iljušin 76“ koji prevoze robu sa aerodroma Kontantin Veliki nema ničeg kontroverznog jer je reč o uobičajenom međunarodnom kargo saobraćaju
To između ostalog podrazumeva da se roba, papirologija i prevoznik kontrolišu od strane carine, granične policije i špeditera koji su stacionirani na samom aerodromu, tvrdi direktor ovog aerodroma Vladica Đurđanović.
Predhodno su pojedini tabloidi objavili da su avioni „iljušin 76“ sa „misterioznim teretom“ u poslednjih nedelju dana „tresli nebo iznad Niša“, što je izazvalo „uznemirenje građana“, pitajući se pri tom da li to „Rusi preko niškog aerodroma šalju oružje na Bliski istok“. Oni su podsetili na najnovije istraživanje Balkanske istraživačke mreže (BIRN) i Mreže za istraživanje organizovanog kriminala i korupcije (OCCRP) u kojem se navodi da se oružje iz centralne i istočne Evrope izvozi u Tursku i na Bliski istok, i potom preusmerava za građanske ratove u Siriji i Jemenu, a to često čini avionima tipa „iljušin“. U istraživanju se precizira da su glavni centri za transport oružja „aerodormi u Beogradu, Sofiji i Bratislavi“, a da je u poslednjih 13 meseci „najviše letova bilo iz Beograda“.
– Ćini mi se da dovođenje u vezu naših aerodroma i aviona „iljušin“ sa tom pričom o trgovini oružjem, kao i tvrdnje da „iljušin“ pravi preveliku buku koja uznemirava građane, predstavljaju negativnu kampanju, čiji je cilj da se kargo saobraćaj „iljušina“ prebaci iz Srbije u neku drugu zemlju. Kargo čarter letova „iljušina“ ima u svim zemljama u regionu, i više nego iz Srbije, tako da ih, na primer, u Hrvatskoj, koja ima osam aerodroma, ima i do tri puta više. Prihodi koje naši aerodromi imaju od takvih letova su značajni jer se čarteri naplaćuju po ekonomskim cenama. Pri tom ove avione ne treba vezivati samo za Rusiju pošto oni prevoze najrazličitiju robu iz čitavog sveta zbog toga što su između ostalog i najjeftiniji- kaže Đurđanović za Danas.
On dodaje da bi zbog toga „voleo da niški aerodrom ima po dva leta ’iljušina’ dnevno, a ne dva za nedelju dana“. Tvrdi i da buka koju ovu avioni prave nije prevelika, jer, iako pripadaju starijoj generaciji, moraju da poseduju sertifikat da je ona u dozvoljenim granicama po srpskim normativima. Prema njegovim rečima, buku iznad Niša su poslednjih dana u većoj meri proizvodili trenažni letovi Vojske Srbije, u periodu od 20 do 23 časa, koji su organizovani sa niškog aerodroma jer aerodrom Lađevci u Kraljevu nema noćno osvetljenje.
Vojska Srbije razjasnila deo bukeDeo „buke“ koju su učestali letovi aviona pravili prošle sedmice nad Nišem razjasnila je Vojska Srbije, koja je navela da je lovačko-bombarderska avijacija 98. vazduhoplovne brigade dve večeri izvodila trenažne letove u okviru redovne letačke obuke i trenaže pilota. Avioni su u okviru te obuke nadletali Niš, Prokuplje i Leskovac, sa sletanjem na aerodrom „Konstantin Veliki“. Komanda i jedinice 98. vazduhoplovne brigade smeštene su na aerodromima Lađevci i Niš.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.