DJB: Da se ne kriju podaci o koncesiji beogradskog aerodroma 1Foto: DJB logo

Dosta je bilo traži od predsednika Komisije za zaštitu konkurencije Miloja Obradovića da postupak (ne)odobavanja koncesije za beogradski aerodrom Nikola Tesla bude javan.

Oni traže i da se ne kriju podaci o obavezama koje je Vlada Srbije preuzela ovim ugovorom jer je u interesu građana da znaju pod kojim uslovima se raspolaže njihovom imovinom.

Komisija za zaštitu konkurencije saopštila je da je francuska kompanija Vansi zatražila od Komisije odobrenje za koncesiju beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“ ali i zaštitu podataka, stoji u saopštenju DJB.

Podsećamo da Vlada Srbije nikada nije objavila studiju ekonomske opravdanosti za ovu koncesiju, a odbija i da objavi ugovor o koncesiji. Međutim, presednik Srbije Aleksandar Vučić je potvrdio da je ugovorom o koncesiji na 25 godina predviđeno ograničavanje razvoja niškog aerodroma Konstantin Veliki kako bi se obezbedilo više putnika beogradskom aerodromu. Time bi se ojačao monopol beogradskog aerodroma, a zaustavio razvoj niškog aerodroma koji beleži sve veći broj putnika u regionu, kao i privredni i turistički razvoj juga Srbije, saopštava DJB.

Kako DJB saopštava očigledno je da je interes Nišlija i celokupne javnosti da bude informisana o detaljima koncesije daleko veći od interesa francuske kompanije Vansi, zbog čega apelujemo na predsednika Komisije da u ovom postupku ne bude zaštićenih podataka.

Dosta je bilo je od početka tvrdio da je koncesija za aerodrom Nikola Tesla veoma štetna za Srbiju i da iza nje stoje koruptivni dilovi Vlade Srbije kao i u svim poslovima sa ‘Arapima’ oko ‘Er Srbije’, ‘Beograda na vodi’, poljoprivrednog zemljišta i brojnih pokušaja prodaje državne imovine. Aerodrom je profitabilna kompanija i ne postoji razlog zašto bi ovaj državni monopol bio poklonjen bilo kojoj privatnoj firmi. Jedini monopol koji je gori od državnog je privatni, navodi se u saopštenju te stranke.

DJB podseća da je davanje koncesije za beogradski aerodrom omogućeno Zakonom o upravljanju aerodromima, koji je donet krajem 2016. bez ikakve rasprave u Skupštini, u paketu od 27 zakona i sporazuma koje je vladajuća većina progurala na silu u roku od samo nekoliko dana, odbijajući sve amandmane u noćnom zasedanju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari