Član Predsedništva Narodne stranke Lazar Đurović pitao je danas ministre saobraćaja i rudarstva Zoranu Mihajlović i Aleksandra Antića koliko je novca uplaćeno u budžet Srbije na ime rudne rente za kamen koji se ugrađuje u pruge i auto-puteve.
„Po broju izgrađenih kilometara puteva i pruga kojima se vlast diči, reč je o stotinama miliona evra“, rekao je Đurović.
„Koliko je kamena, šljunka i peska ugrađeno u puteve i pruge Srbije u mandatu Zorane Mihajlović? Koliko je novca ministarstvo na čijem je čelu platilo izvođačima radova za isporučen i utrošen materijal? Koliko je novca Ministarstvo rudarstva i energetike naplatilo po tom osnovu“; upitao je Đurović.
Đurović je podsetio da su firme koje vade šljunak iz rečnih korita i kamen iz kamenoloma obavezne da državi plaćaju rentu za svaki kubni metar materijala, a da bi ministarstvo na čijem je čelu Zorana Mihajlović trebalo da obavlja kontrolu o plaćenim taksama državi za svaki kubni metar kamena i peska ugrađen u puteve i pruge.
Đurović je, povodom nesreća na pružnim prelazima, naveo da Zorana Mihajlović „hladno prelazi preko činjenice“ da je u toku njenog mandata na prugama Srbije poginulo i teško povređeno više od 340 ljudi u 672 železničke nesreće, od kojih je ove godine poginulo petoro ljudi.
„Zato je ostavka Zorane Mihajlović najmanje što bi moralo da usledi kao lični čin, a jasno je da je ona nedostojna da obavlja javnu funkciju“, istakao je Đurović.
„Tragikomično je kada se ljudi poput Zorane Mihajlović pozivaju na učinak prethodne vlasti, jer je ona bila uz svaku vlast u prethodnih više od 10 godina“, rekao je Đurović.
Đurović je naveo da Zorana Mihajlović tvrdi da je od 1.600 neobezbeđenih prelaza, u prethodne dve godine u potpunosti rešeno 22, što znači 11 prelaza godišnje.
„Tim tempom Srbija bi tek za 150 godina rešila problem pružnih prelaza na kojima ginu građani. A dotle, ginuće se i dalje kao da živimo na Divljem zapadu kada su Indijanci ginuli od ’gvozdenih konja’ koje je napravio beli čovek. Tuga i sramota“, dodao je Đurović.
Đurović je rekao da su za pruge na kojima je prosečna brzina vozova 40 kilometara na sat kupljeni vozovi i lokomotive za brzine od 160 kilometara na sat.
„Pozivam Zoranu Mihajlović da odgovori zašto su prvo kupovani vozovi za pruge koje ne postoje, pa se tek potom grade pruge“, naveo je Đurović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.