Beogradska fabrika za proizvodnju limenki za piće korporacije Ball proslavila je nedavno 15 godina postojanja.
Počela je kao najveća američka greenfield investicija u Srbiji, a korporacija Ball je u proizvodnju uložila oko 200 miliona evra od otvaranja fabrike do danas.
“Veoma smo ponosni na rezultate koje smo ostvarili tokom ovih 15 godina – proizveli smo 18 milijardi limenki za piće i zaposlili 400 ljudi. Dodatno, Beograd je postao operativni centar za čitav tim Ball EMEA globalnih biznis usluga (GBS). Iz beogradske fabrike, limenke za piće odlaze na više od 20 tržišta širom sveta, a ostvarenim poslovnim rezultatima i značajnim izvozom, Ball korporacija je postala ogroman oslonac izvoznog bilansa Srbije, kao i same državne ekonomije”, kaže za Danas Branislav Savić, direktor fabrike Ball u Beogradu.
U vreme otvaranja fabrike u Beogradu, aluminijumska limenka za piće nije bila toliko zastupljena na tržištu Srbije, koliko je danas. Sada je, kažu u Ballu, zahvaljujući radu fabrike, limenka pozicionirana kao omiljena ambalaža za piće, i potrošača i kupaca. Proizvodne brojke su rekordne, što ne predstavlja iznenađenje s obzirom na to da ova aluminijumska ambalaža beleži konstantan rast upotrebe.
Limenka je najpoželjnija vrsta ambalaže za piće, ne samo na tržištu Srbije već i u svetu, čemu su doprinele i stalne inovacije. Ovo pakovanje je i pravi primer cirkularne ekonomije, jer se u potpunosti može beskonačno reciklirati bez gubitka na kvalitetu, navode u Ballu.
Fabrika u Beogradu je prva u Srbiji koja proizvodnju u potpunosti realizuje pomoću 100 odsto obnovljivih izvora energije, a ovakav vid proizvodnje uveden je istovremeno u sve fabrike korporacija Ball u Evropi. U Srbiji se u najvećoj meri koristi energija vetra, a za preostalu energiju i drugi obnovljivi izvori.
Ball svakodnevno, kako se navodi, edukuje i ohrabruje potrošače da se odluče za aluminijumsku limenku za piće. Kroz akcije evropske inicijative “Svaka limenka se računa“ i lokalne recan fondacije podsećaju najširu javnost da je limenka istinski ekološko pakovanje.
Edukacija je, ističu, bitna i unutar fabrike, među zaposlenima.
“Ball je kompanija koja visoko ceni svakog zaposlenog i stalno težimo njegovom ličnom i poslovnom razvoju. Zahvaljujući tome, više od polovine prvobitno zaposlenih radnika i dalje je, i nakon 15 godina, sa nama. Prateći konstantan rast i razvoj fabrike učili smo svi zajedno i danas smo bogatiji ne samo u znanju, već i u prijateljstvu koje smo razvili. Različiti ljudi sa istom vizijom, gradili su našu priču o uspehu”, kaže Branislav Savić.
Prioritet kompanije, kažu u beogradskoj fabrici, ostaje dugoročna održivost poslovanja i proizvoda sa ekološkog, društvenog i ekonomskog aspekta.
Izradu sadržaja podržala Ambasada SAD u okviru projekta „Ekonomska saradnja Srbije i SAD“. Stavovi izneti u tekstu su stavovi autora i nužno ne izražavaju stavove Vlade SAD.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.