U Zastavu će početkom juna iz Torina stići još oko 400 „punta“ u rasklopljenom stanju. Nedavno je iz Fijata stigao prvi kontingent od 192 rasklopljena „punta“, koji je lagerovan kraj novih, automatizovanih karoserijskih linija i na kojima će se taj model automobila sklapati. „U prvoj polovini juna pokrenućemo probnu proizvodnju stotinak „punta“, odnosno modela „zastava 10“.

U Zastavu će početkom juna iz Torina stići još oko 400 „punta“ u rasklopljenom stanju. Nedavno je iz Fijata stigao prvi kontingent od 192 rasklopljena „punta“, koji je lagerovan kraj novih, automatizovanih karoserijskih linija i na kojima će se taj model automobila sklapati. „U prvoj polovini juna pokrenućemo probnu proizvodnju stotinak „punta“, odnosno modela „zastava 10“. Krenućemo sa malim serijama, pa ćemo tako prvog dana produkcije „punta“ u našim pogonima proizvesti pet automobila, sledećeg dana deset, narednog 20 i tako redom. Startujemo oprezno jer smo svesni činjenice da su i u najvećim svetskim kompanijama na početku proizvodnje moguće greške, povremeni zastoji, koje ćemo, uz pomoć stručnjaka iz Fijata, prevazilaziti u hodu“, kažu u kompaniji Zastava auto i napominju da je planirano da od juna do kraja godine sa Zastavinih montažnih traka „siđe“ oko 6.000 „punta“. U prva tri meseca proizvodnje u „punto“ će se ugrađivati samo delovi koji stignu iz Fijata. Međutim, od jeseni, u produkciju „punta“ biće uključeni svi proizvođači delova i komponenata iz Srbije, Hrvatske, Makedonije i Bosne i Hercegovine, koji kvalitetom svojih proizvoda mogu da zadovolje kriterijume i standarde Fijata.
Zastava i Fijat će, saznaje Danas, intenzivirati pregovore o proširenju poslovno-tehničke saradnje. To podrazumeva proizvodnju još bar jednog Fijatovog modela automobila u Zastavinim pogonima, kao i proširenje tržišta Zastave za plasman „punta“. U kragujevačkoj fabrici očekuju da će sa Fijatom uskoro postići dogovor o prodaji „zastave 10“ i u pojedinim istočnoevropskim državama. U kompaniji Zastava auto ovih dana se privode kraju radovi na instaliranju nove karoserijske i ostale proizvodne opreme. Pri kraju su radovi na montaži robotizovane linije za sklapanje školjke „punta“, automatizovanih traka za izradu karoserijskih delova, kao i na instaliranju merno-kontrolnog uređeja nemačke firme CAJS, kakav, tvrde u Zastavi, ne poseduje nijedna firma u jugoistočnoj Evropi. U toku je i dodatno opremanje montažne linije za završno sklapanje „punta“, a o obimu radova govori i podatak da se u pogonu, u kojem će se ubrzo proizvoditi „punto“ a od sledeće godine i Opelov „astra klasik“, temeljno rekonstruišu podne obloge i fabrička rasveta. U Zastavi najavljuju početak usaglašavanja tehničkih i drugih detalja poslovno-tehničke saradnje sa kompanijom Dženeral motors.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari