Prvi teretni voz iz sistema Kargo 10, koji više od pola godine saobraća jednom nedeljno na relaciji Paraćin – Sežana, skratio je vreme na toj trasi za šest do osam sati, a uskoro bi u takav režim trebalo da budu uključene nove linije. Do kraja godine očekuje se da će promet na železničkom Koridoru 10 biti najmanje udvostručen, a verovatno i tri puta veći nego do sada s obzirom na to da je zajedničko preduzeće koje su u septembru prošle godine formirale železnice Srbije, Hrvatske i Slovenije, uspelo da pojednostavljenjem carinskih procedura ubrza transport.


– Na tom putu postoje tri različita carinska sistema, ali uspeli smo da ublažimo administrativne prepreke tako što policija i carina sada „igraju istu igru“. Posao olakšava i elektronska razmena dokumentacije koja prati teret kao i bolje tehničko planiranje i usaglašavanje reda vožnje. To je razlog zbog koga očekujemo nove partnere, pa iako još ne mogu da govorim koje su konkretno firme zainteresovane, sigurno je da ćemo sadašnju rutu Srbija – Italija proširiti, a u izgledu su i linije Nemačka – Srbija, kao i Nemačka – Bugarska, odnosno Grčka – izjavio je za Danas Igor Hribar, direktor preduzeća Kargo 10.

On dodaje da se za sada radi sa stalnim klijentima i da sistem još nije otvoren za pojedinačne poslove i usluge.

– Naš interes je da stabilizujemo transport i kvalitet usluga kao i da skratimo operativnu brzinu. Tek posle toga bićemo spremni da dalje promovišemo transport robe železničkim Koridorom 10 na tržište Evropske unije – kaže Hribar i podseća da je privlačenje teretnog saobraćaja sa Koridora 4 bio jedan od razloga za formiranje zajedničkog preduzeća.

Protokol o formiranju preduzeća Kargo 10 potpisan je 9. septembra 2010. godine i ovoj regionalnoj železničkoj alijansi do sada su pristupile BiH i Makedonija, a očekuje se da im se pridruže i železnica Republike Srpske i Crne Gore.

– Cilj ovog udruživanja jeste brži prevoz robe, smanjenje troškova transporta, kraće zadržavanje na granicama i, što je posebno važno, povećanje prometa na Panevropskom koridoru 10, koji vodi od Nemačke preko Austrije, Slovenije, Hrvatske, Srbije, Makedonije do Turske. Od ovog zajedničkog preduzeća očekuje se da konkuriše ostalim koridorima u Evropi i donese profit železnicama zemalja članica alijanse. Zajednička železnica raspolaže sa pet odsto ukupnog broja vozova železnica tri države, odnosno kapacitetom od oko 25.000 vagona godišnje – kaže za Danas Dejan Jovović, savetnik u Birou za regionalnu saradnju Privredne komore Srbije i podseća da železnice Srbije, Hrvatske i Slovenije imaju po trećinu udela u zajedničkom preduzeću Kargo 10.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari