Rezultati ispitivanja kvaliteta betona ugrađenog u most preko Zapadne Morave biće gotovi danas, kada će se tačno znati da li je izvođač radova, mađarska firma K.E.SZ International, ugradio pogrešan cement nižeg kvaliteta, kako sumnjaju u „Putevima Srbije“, javnom preduzeću koje je naručilo radove.
Kako za Danas kaže direktor ovog preduzeća Zoran Drobnjak, ako se ispostavi da izvođač nije ispoštovao ugovor, popravke će morati da obavi o svom trošku, a ako probije ugovoreni rok za završetak radova, moraće da plati i penale.
Predstavnici K.E.SZ-a odbili su da za Danas prokomentarišu sumnje koje je izneo direktor Drobnjak.
„Imamo više gradilišta tako da ovde trenutno nema nikog ko bi mogao da vam da izjavu“, rekao je čovek koji se predstavio kao računovođa. On je odbio i da nam da telefon direktora, i pored objašnjenja da je u interesu njegove firme da se čuje i njihova strana.
„Ne možete dobiti broj i nije nam u interesu, valjda mi najbolje znamo šta nam je u interesu“, dodao je ovaj službenik.
Prema Drobnjakovim rečima, da je on odlučivao K.E.SZ ne bi ni dobio ovaj posao.
– Nezadovoljan sam izborom izvođača na tenderu na osnovu prethodnih saznanja, s obzirom na dugogodišnje iskustvo od 30 godina u ovom poslu, a takođe i na osnovu rezultata izvršenih ispitivanja. Da sam ja odlučivao do sada bismo imali most i garantovali za kvalitet. Međutim, zakon je takav i nismo mogli protiv njega, morali smo da na tenderu odaberemo najjeftinijeg ponuđača – kaže Drobnjak.
On dodaje da su „Putevi Srbije“ zaključili da izvođač nije ugradio preporučenu marku cementa, nakon što su obavili „ispitivanje čvrstoće betona na sedam, odnosno 12 dana“.
– Ako se utvrdi da je beton nezadovoljavajućeg kvaliteta, to neće uticati na rok završetka radova. Radovi moraju biti završeni 15. septembra, a ako rok bude probijen, izvođač će morati da plati penale – kaže Drobnjak.
Komentarišući nastalu situaciju, Goran Rodić iz Građevinske komore Srbije kaže da je onaj ko vrši nadzor nad radovima, „morao još na početku izgradnje da utvrdi kvalitet betona putem analize uzornih kocki“.
– A nadzornika angažuje investitor – u ovom slučaju država. Ako je nadzor urađen tek pri kraju izgradnje, lako je utvrditi ko je odgovoran za propust. Neverovatno je da se čeka da most bude gotov, da bi se tek tada utvrdilo da je beton loš. Beton je izuzetno bitan zbog statike i nosivosti mosta, tako da ukoliko je lošeg kvaliteta, mora se zameniti odgovarajućim. Za to će troškove i posledice morati da snose glavni izvođač i nadzorni organ – kaže Rodić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.