Državnim novcem školuju mašinovođe za firmu u Nemačkoj

Železnička škola u Beogradu ugovorom se obavezala da obezbeđuje stručni kadar za kompaniju u inostranstvu

Ostavite komentar


  1. Sve se slažem. Školovati kadar za inostranstvo je bacanje para.
    S druge strane, naša železnica je u toliko lošem stanju da ne bi čudilo da imamo višak mašinovođa. Da je vlastima železnica 9. rupa na svirali pokazuje i zatvaranje glavne železničke stanice u beogradu. S obzirom da niko živi ne zna gde je sada centralna stanica (prokop) opravdano je sumnjati da vlasti u stvari hoće da uguše srpsku železnicu, naročito putnički saobraćaj.

    1. Nikakvo je čudo doista da je sadasnja nam vlast nesposobna ili pak nezianteresovana za bilo šta drugo osim za sopstvenu ličnu dobit. Nedouceni, neobrazovani i nesposobni da rade posao za koji su plaćeni novcem gradjana Srbije. No, mimo same te činjenice toliko je direktne štete koju cine svojim delovanjem i nedelovanjem. Evropa odlučuje da ukine putovanja (sto smanjenjem ponude sto poskupljenjem) avionima za razdaljine ispod 1000km, i da investira u železnicu. Dakle, već sada znaju da će im trebati kadar (pa još kada je besplatan, stručan, mlad, i očajan da ide iz matične zemje)! A Srbija uništava postojeci železnički potencijal. I to infrastrukturni i ljudski. Dakle, izmeštanje stanice u Bgd zbog interesa lobija Beograda na vodi, preskupe napumpane investicije u pruge na kojima političari i kriminalci uzimaju novac, a narod (sada i narednih ko zna koliko generacija) vraća te kredite, kao i ovakvi štetni i subverzivni ugovori za slanje školovane radne snage su još jedan u nizu dokaza da protesi nesmeju propasti!

  2. Ako uzmemo u obzir činjenicu da naši mladi ljudi inače odlaze iz zemlje na rad, kada bi imali priliku to bi bilo i masovnije, onda je jasno da naše obrazovanje radi za neke druge države. Sa ugovorom ili bez njega svodi se na isto. Voleo bih da od ovih umnih ljudi koji pišu za Vas dobijem odgovor zašto država Srbija ne može da potstakne bilo kakvu priizvodnu aktivnost kod nas. Normalno, ako se to može, da daju predlog kako. Kritički stav bez nuđenja rešenja kako nešto rešiti, odnosno prevazići, ne uvažavam

    1. Kako očekivati u drustvu u kome samozvani Mesija odlučuje o svemu : „jer tišina tamo! Ja sve znam!“, a sluđene mase prihvataju sa odobravanjem jer „sada se nešto radi, dešava, otvaraju se fabrike…za razliku od vremena žutih !“ – a ne vide eksploataciju tj.pljačku od braće, kumova i saučesnika na lokalnim nivoima – da dođe do preokreta i odgovorne, državničke politike za budućnost naroda na ovom prostoru a ne njihovu budućnost…

    2. Autor teksa zaboravlja ili ne zna činjenicu da su Železnice Srbije svojom sistematizacijom radnih mesta propisale, npr. bas za mašinovođe, da im nije potrebna Železnička škola, tj. njeni učenici. Učenici koji se upravo školuju za rad na železnici. Isti oni učenici koji su očigledno dovoljno stručni za rad u Nemačkoj. Umesto toga Železnice Srbije traže „stručnjake“ sa završenom elektrotehničkom ili mašinskom školom?! E sad samo neko da mi objasni kako to đaci saobraćajne (Železničke) škole nisu dovoljno dobri za srpske, ali jesu za nemačke zeleznice. Inače, to nije slučaj samo sa mašinovođama, već sa većinom radnih mesta na železnici, gde se zapošljavaju mesari, tesari, keramičari i ostali „stručnjaci“. Toliko o odnosu države prema obrazovanju!

      1. da li nas žekite, a onda se setih Zoraninom izleta sa sklanjanjem dobrog menadžmenta niškog aerodroma, preuzimanja aerodroma od strane republike, pada broja putnika, zatvaranja restorana, sklanjanja reklama i ludila koje je usledilo pitanjem nišlijama koje bi linije da se uvedu i da ih republika subvencioniše. Više ne verujem da postoji namera da se uništi sve dobro, nego da u vladu i ministarstvima sede ljudi koji nisu prošli profesionalni lekarski pregled.

      2. Vi ste neobavesteni po pitanju kadrova i orebnog znanja. Upravo ztskola obrazuje i elektro i masinske profile i svki saob profil ima i elektro predmete pa i masinovodje moraju zneti osnove elektroteh .Moraju znati da reaguju ako dodje do problema sa elektron signl sigurn uredjajima. Sve je danas elektronika. I hirurgija je nezamisliva bez elektronike i komunikacionih sistema.

  3. Bože, pa zar nije normalno da neko ko ima i ume pomogne onome ko nema i ne ume. Pa i nemci su prema nama toliko puta pokazali dobronamernost. Pomislite samo na suze nekog malog Hansa i traume male Helge koji već idu i u školu, a još se nisu vozili vozom. Vrede li njihove suze par naših mašinovodja. Ne budite mrzitelji.

  4. Da, da… fale kadrovi u Srbiji na svakom koraku. Eno punih je biro.
    Nego treba omrzena Vuciceva vlast, da potpise neki ugovor sa omrzenom Nemackom, pa da to nekome udje u fokus.
    A kad saobracajni inzenjer provede deceniju na birou, nigde nikog da to iznese kao problem.
    Ista ste vi ekipa, i vi (strucna javnost) i Vucic, samo ste vi izgleda veci licemeri od njega.

    1. To što saobraćajni inženjeri (jedan sam od njih) provode godine na birou je problem ove države a ne Nemačke. Na rukovodeća mesta na železnici se, po partijskoj liniji, postavljaju nesposobni pravnici, ekonomisti, sega-mega stručnjaci, … Najmanje ima saobraćajnih inženjera. Delom je to i krivica saobraćajnih inženjera koji već rade na železnici koji nisu dovoljno organizovani. Zbog toga sam pre 15 godina i napustio železnicu i ni malo se ne kajem. Jeste da sam se školovao za organizaciju železničkog saobraćaja ali kada ti sega-mega stručnjak u startu kaže da „to nije moguće i da će državu mnogo da košta“ za neku jednostavnu promenu u načinu poslovanja koja će ustvari da donese profit, onda izgubiš svaku volju za rad.

  5. Sa aspekta kolonizatora sve je to celishodno i racionalno. Jedan od dokaza da je Srbija kolonija u nemačkim rukama.

  6. Sta pricas ti covece? Jesi pogledao nekada koliko masinovodja mladih imas svake godine sa zavrsenom skolom? Sta im ostaje? Da vezare za ŽS ili za EPS termoelektrane,nista vise. Stedice vam skoli a mladi ce imati samsu za bolji zivot. Nista se ne gubi,samo se dobija. Praksu,obuku,smestaj i platu 1500e placaju Nemci tako da … Sta bi vi? Da imate sto vise ludaka talaca ove robije??? Gori od Vucica su mi ovi sto samo kritikuju iz inata. Da je vlast zabranila mladima ovaj sporazum oni bi opet bili protiv. Ite s milim Bogom. Sto nisam mladji 20 god vec bi mi videli ledja!

    1. Ovo je klasicna zamena teza.
      Sve je to lepo o cemu ti pricas, ko god hoce slobodan je i moze i treba da ide. Ali nije normalno da drzava novcem poreskih obveznika skoluje te ljude da idu iz zemlje.
      Da je ovakav sporazum napravio privatni fakultet, opet bi bilo diskutabilno sa moralnog aspekta, ali razumljivo i recimo prihvatljivo. Mladi bi placali skolarinu iz svog dzepa jer bi im cilj od starta bio da odu u inostranstvo. Ali kazi ti meni, kakvu korist ima radnica u Juri u Nisu, radnik Leoni-a u Prokuplju, ili pekar u Milanovcu od toga sto placaju porez a drzava tim novcem finansira da mladi odu iz zemlje?! Zar ne mislis da bi bilo normalnije da drzava ulozi te novce u nasu zeleznicu i da dovede to propalo preduzece u red i da tim mladim ljudima da sansu da rade u Srbiji?
      Ovo je zapravo najbolji pokazatelj da drzava sama priznaje da u Srbiji nema budunosti za mlade, i cak ih jos podstice da idu.

      1. Potpuno podrzavam Masinovodju jer koja je svrha skolovati decu i studente za profesije sa kojima nikad nece naci posao. Nebitno je da li ce raditi kod nas ili u inostranstvu bitno je da mu omoguci da zivi zivot dostojan coveka a ne da radi u nekakvoj Yuri za bednih 300 evra mesecno. Da smo pametni pa da skolujemo kadrove koji ce kad zavrse skolovanje moci da zaradjuju po 3-4.000 evra i to od svog rada a ne kao ovi nasi trutovi po upravnim odborima drzavnih firmi upropastavjuci ih i omogucavajuci tako strancima da ih kupe za tepsiju ribe. Umesto da se pohvali nesto sto je pozitivno mi bi izgleda da i dalje skolujemo ljude koji ce godinama biti na birou i na kraju zavrsiti kao motaci kablova.Sam naslov sugerise da se eto rasipaju drzavne pare potkrepljujuci to izjavama ekonomskih „strucnjaka“ koji cute na svakodnevnu pljacku drzavne imovine ali nece da kazu da nas iz ove krize mogu izvuci samo mladi i strucni ljudi pa makar radili i u inostranstvu. Daleko je ekonomski isplativije uloziti u skole za pilote aviomehanicare stomatologe IT strucnjake i skolovati i strane studente i zaradjivati na taj nacin nego skolovati kadrove za koje se unapred zna da nikad nece moći da rade u struci.

  7. Glupo mi zvuci naslov. Da nasa drzava skoluje masinovodje za firmu u Nemackoj. Ne znam zasto bih nasa drzava pomagala preduzece u Nemackoj kada su nemci najaca evropska ekonomija.

  8. Ovim će se postići savremenije obrazovanje mladih ljudi. Moderna nastavna sredstva, obuke i praksa na najmodernijim železnicama. Šta u tome je loše? Kad završe školu, neka ih država uposli. Da li bi iko bio srećniji da se oni obučavaju i školuju na parnim lokomotivama? A, i to bi koštalo. Treba obezbediti savremene nastavne planove i sredstva, obrazovanje je jedan od najvaznijih segmenta društva. A, država mora naći načina da počne nešto da se radi u ovoj zemlji. Da ne bi svi pobegli od ovih motaonica kablova za platu manju od jednog dobrog obroka u određenjem restoranu.

  9. Svaka čast tom čoveku koji je ovo smislio! On je prepoznao da od ove zemlje nema vajde, pa će makar toj deci da pomogne da se spasu ove bede.

    Konačno smo došli do tog stadijuma da moramo međusobno da se pomažemo u nadolazećoj Trećoj Seobi Srba. U ovoj zemlji će na kraju ostati samo nemoćni koji su na kraju života, naseljeni migranti iz Avganistana i naravno SNS botovi.

  10. Radio sam kao (volonter)msinovođa u Bosni na masini 661,ali kratko vrijme 6 mjeseci sam vozio kao pomocnik.Sada zivim u Berlinu,pa ako ima ovde posla za masinovođu ja sam za.Hvala

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Zoran Panović, novinar

Mislim da bi bilo krajnje pošteno i odgovorno da se ljudi koji zaista vole Danas učlane u Klub čitalaca Danasa.