Dugoročni ekonomski efekti dovršetka Koridora 10

Više putarina, više trgovine, više turizma

Ostavite komentar


  1. Sustina je u onome sto autor kaze da ekonomske analize nisu dostupne. Interesantno je da je Hrvatska kao za gradnju svojih autoputeva uzela kredite, pa je nastao problem sa njihovom otplatom. Sada se pojedine deonice daju na koncesiju, pa se tako dolazi do sredstava za otplatu kredita. Kod njih se ispostavili da je gradnja bila jako skupa,, a u vezi s tim su dobili dve afere sa sudskim epilogom u kojima se sudi bivsem premijeru Sanaderu (vec je u zatvoru zbog drugih afera), kao i nadleznom ministru Kalmeti. S obzirom da je kod nas veoma malo dostupnih podataka, prostora za korupciju je prilicno, a ni sudska praksa nije neka prepreka. Ono sto je sigurno, Srbija se dodatno zaduzila, politicari su ovo prikazali kao svoj veliki uspeh, a da li cemo moci vracati kredite ili cemo i mi juriti za koncesionarima o tome cemo naknadno kada prodje mamurluk od proslave.

  2. Bravo za ovaj dugo ocekivani autoput. I to zahvaljujuci nasem predsedniku, izvresno do kraja.

    1. Da hvala predsedniku, bankama i ministarki.
      Hoce li neko reci koliko je kostao a koliko je bilo planirano da kosta. Za razliku izmedju plana i relizacije, hvala gradjanima Srbije koji su to platili.

    2. da je nas precednik 90ih bio izvan politike isada bismo imali jedno 10 puta vise autoputeva i brzih pruga,

    3. Zar nije BIA izgradila ovaj auto-put? Kako sada predsednik? Bez šale, hvala svim inženjerima i majstorima! Oni su pravi heroji!

    4. Pamet i lepota ne idu zajedno? Po tvom sinonimu i komentaru su u raskoraku?

    5. Naravno, da on nije uzeo lopatu u ruke, put nikada nebi zavrsili. A i nebi se najeli sendvica.

  3. Velika je pljačka na naplatnim rampama da bi se isplatio. To svi znaju od inkasanta do ministra i nikom ništa…

  4. E, sto volim kada uporede Ruzveltov ‘Nju Dil’ iz tridesetih sa grandioznim idejama Faraona Ace i Kleopatre mu Zoranceta!
    Samo … izaziva proliv od gluposti …
    Nju Dil je 1930’tih finansiran stampanjem americkih dolara. Ako bi Vucic uradio tako nesto, njegov MMF bi mu odsekao ruke i noge, a ostatak uclanio nazad u seseljeve Radikale!
    Mrezu americkih autoputeva, poznatu lokalno i kao ‘interstejt hajvej sistem’ je takodje finansiran internim zajmovima, tj. stampanjem dolara i to tek posle Drugog Svetskog Rata, na inicijativu i veliku opsesiju jednog od pobednika u njemu, Generala i Americkog Predsednika Dvajta Ajzenhauera. Da podsetimo i na njegovu izjavu povodom zavrsetka istog: „Da sam u ratu imao ovakve puteve, zavrsio bih ga za dve godine!“
    To nema veze sa ‘Nju Dilom’ ni po obimu ni po strukturi radova, koji su bili brojni manji projekti (recimo, Ruzveltove ‘Gondole’, ‘Pevajuce Fontane’ i Domovi Zdravlja po napustenim selima).
    Najznacajnija je vasionska razlika izmedju Ruzveltovih i Vucicevih politickih ciljeva i motiva. Dok je Frenklin stampao svoje americke pare i onda ih na gradilistima delio iskljucivo amerikancima za to sto su izgradili, … Aca zajmi pare od Arapa i Kineza, onda dovodi, subvencionise i placa iskljucivo strane firme da mu grade po Srbiji (dok mu domaci gradjevinari stoje sa strane, sa rukama u dzepovima, jer su ‘nekvalifikovani’), i na kraju te pare vraca poveriocima preko drakonskih porezai kresanjem drzavnog budzeta, tj. para koje idu za srpske penzije, skole, bolnice i odbranu.

  5. Da nije bilo Vucica i njegovog tima, bivsi rezim nikada ne bi zavrsio ovu neohodnu trasu.

    1. Vuče: Kad Vučićev tata bude plaćao kredite onda ću mu lično čestitati, ali ovako dok skupe kredite plaćam ja i ostali stanovnici Srbije zasluga je naša.

  6. Dugoo smo cekali na ovaj velicanstveni auto-put! Ne hejtujte, radujte se.

    1. Radost ce doci kada tvoj vucic i njegova korumpirana kamarila dodju na narodni sud. Kaze se ne mrzite na srpskom bote. Sta te uce u centrali?

  7. Cemu toliko mrznje i kalkulacija. Autoput je zavrsen. Da zavrsio ga je Alkesandar Vucic! I hvala mu na tome.

    1. Botovi dozovite se pameti, Vučić za šta god se uhvatio to se osušilo. Za sada je prodao Kosovo, ako i dalje bude na vlasti ode prvo Sandžak pa za njim Vojvodina. Zaboravljate to je isti radikal koji je zajedno sa Šešeljem proterivao Hrvate iz Srbije, zajedno sa Miloševićem zatvarao medije i pretio Slavku Ćuruviji.

      1. Zaboravio si da spomeneš i josipa broza! Vučić je rođen u SFRJ. I tu ima velike krivice. E sovice,sovice…..vidim,još uvek samo mrziš Vučića i ništa više. Nema ideja,nema cilja,nema plana,nemate ništa,tako da bolje ćutite. Neki put,ćutanje zlata vredi. Kapiraš?

    2. Da nije ovog portala bio bih uskracen za saznanje da I’ma ovoliko budala?

    3. Da nije ovog portala bio bih uskracen za saznanje da I’ma ovoliko budala? filip, vuk, lepa, mara, Dara, sara, lela i td i td…

  8. Moze li Srbija da bude bar jednom zadovoljna?! Ljudi, jako dugo smo cekali na ovo, nema potrebe da budete puni mrznje sve i da ne volite Vucica. Zahvaljujuci njemu eto novih investitora, eto novih puteva, rto novih radnih mesta.

    1. Ma ne mrzimo mi Vucica, nego eto, tebe je ubedio ili moras tako da pricas „nova radna mesta, novih investitora“.Pa prijatelju, nama da bi bilo bolje te strane investicije bi trebalo da budu blizh 30%, a sada su 17%.Kao drugo, nema nikakve akumulacije i vecinu tog profita strani investitori iznose u svoje maticne zemlje.Da bi nasem radniku svanulo, trebalo bi da bude rast od 7.5 BDP u narednih 10 godina.Zato nemoj da se lozis, kad su profesori sa EF u Beogradu lepo objasnili.I sta ti mislis, da cemo sa ovih 26 km zaboraviti slucaj helikopter, nesrecu u Doljevcu, paljenje kuce novinara, bugarske vozove na izborima, placanje botova iz budzeta itd..

    2. Gorštak ne dolikuje je ti da se tako nazivaš. Nikako da shvatiš da je Vučić predsednik, a ne premijer. Ali pošto je DIKTATOR onda je on sve ( predsednik, premijer, predsednik skupštine, ministar svih ministarstava, i na kraju narod koji je kriv za sve njegove greške ).

    3. Zaboravio si da dodas i: Eto novih seoba mladih, obrazovanih i pametnih koji od Vucica i takvih kao ti ne vide svoju buducnost u Srbiji.

  9. Ko prati ekonomsku „politiku“ već zna „koliko nas košta“ ovaj put. Košta nas 4 milijarde evra štete od poplava, sa podavljenim ljudima. Novih 16 milijardi javnog duga Vučića i Dačića plus onih osam ostalih još od Miloševića. Košta nas Kosova i Metohije, jer su Vučić i Dačić posle potpisivanja „briseslskog sporazmua“ kojim se defakto odriču Kosova i Metohije dobili od 2014 iz evropskih pristupnih fondova 1.5 milijardi evra većinom za puteve koje „troškare“ Vučić i Mihajlovićka sa najskupljim „izvođačima radova“ na svetu. Seća li se neko da je Grdelici produžavan rok završtka 26 puta sa „novim dopunskim troškovima“, Takođe ovaj „put vučića“ košta nas prodatih 200 privrednih subjekata, nepoznati broj kvadratnih kilometara prodate obradive zemlje, rudnika. E sada neka mi neko objasni kako će Mihajlovićka „sručnjak“ za zaštitu životne sredine koja je podavila građane Srbije 2012 i uništila rudokopove te smo uvozili struju sledeće dve godine, da nahrani Srbiju. Čak i ako 20 procenata „tusskih kamiona“ donese 40 miliona evra to je opet 240 miliona evra godišnje i nema dosta ni za pola mesečne penzije penzionerima. Sad ćemo mi da postanemo svetski bogataši na „drumarini“ jer će svi da navale na naš „autoput“ koji to neće biti posle sledeće zime. Imali smo mi takve stručnjake još 80tih kada su na evropskoj konferenciji o bezbenosti saobraćaja, došli sa tezmo „uticaj udarnih rupa na bezbednost saobraćaja“ kada se cela evropa zgranula i rekla im – zašto ne zatrpate rupe nego pravite elaborate kako rupe utiču na bezbednost saobraćaja.

  10. Ljudi, molim vas za malo ozbiljnosti. Pa nemojte i vi u to SNS shvatanje državnih finansija gde svaki „biznis“ u koji država ulaže mora sa se isplati, uz zaradu. Tako oni npr veruju da se beogradski metro ne isplati jer ne može od karata da se kupi voz i tuneli. Naravno da je principski drugačije, država je servis koji usmerava narodne pare tamo gde se narodu, a ne državi, najviše isplati. Tako će efekti beogradskog metroa (kad tad) biti odgušenje grada i time veliki rast gradskog BDP, a i država će imati vajde ne od karata nego od većeg poreza. Tako i sa ovim putem, nije putarina nego razvoj celih oblasti i zemlje kuda ide. Zašto su Nemci celu zemlju prošpartali autobahnovima jel zbog putarina? Jel im se isplatilo? Zašto bi država pravila postrojenje za preradu otpadnih voda (eto i zašto ga nema u Beogradu, pa ne isplati im se)?!

    1. Ako se postojeća pruga Bgd-Novi Sad, samo zamenom šina rekonstruiše naredne 4 godine sa potpunom obustavom saobraćaja, prava pruga, u ravnici, bez tunela… još je bila jedna od boljih, metro će se raditi narednih 400god. Nacionalni projekti se planiraju za decenije unapred, ali građevinski za postojeću generaciju, ako ni zbog čega drugog a ono da ne zastare dok se završe, pa sve iz početka. Evo primera – da li bi ste pristali da počnete sada da plaćate životno osiguranje za čukun unuka?

  11. Mrzite Vucica koliko hocete ali ipak cete putovati na more u Grcku i to baš tim autoputem
    Nemate karaktera

    1. Pa nije Vucic iz dzepa izvukao novac za put ili krampom kopao.
      Ako cemo pravo onda da cestitamo Mihajlovicki, Drobnjaku i Mrkonjicu.
      Inace, autoput svima treba to ne dovodim u pitanje.

    2. Djeksone, nije to Vucicev put, nego moj. Ja ga placam i ko zna ko ce ga jos placati a i tog Vucica ja placam da radi u mom interesu. A on izbacuje pametne i obrazovane ljude iz MOJE a ne njegove Srbije.

  12. Autoput Niš – Bugarska trebalo je završiti pre autoputa Niš -Makedonija zato što je prvi ferfektniji i isplativiji.

  13. Ovaj autoput doprinece ekonomskom razvoju nase zemlje i turizma.

  14. Naravno, staviti mapu u ovaj clanak je bio preveliki trud kojim niko nije hteo da se pozabavi.

    1. Koju mapu? Je l’ onu što je On crtao? Ohhhh, pa to smo videli milion puta i nije više interesantno.

  15. Ni jefna evropska kompanija iz centralne Evrope ne planira u narednih 10g prelaz na koridor 10.I dalje će se koristiti koridor 4 zbog toga jer su sve države Mađarska, Rumunija i Bugarska u EU i brži je promet, nema dugih kolona kamiona, veća dozvoljena brzina. Kiridor 10 je duža relacija za EU, jedino za ne važni Solun je bliža .

  16. Koridor 10 je konačno završen i zablistao je u punom sjaju uz most Vrla Ono što su drugi samo obećavali sada je ispunjeno zahvaljujući radu našeg predsednika i vlade.

  17. Hahaha, vi stvarno niste imali autocestu od granice do granice do 2019e???

    1. Pa role svi putevi u sloveniji nemaju zajedno 1000km. Sta se lozis.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 21. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Nataša Miljković, TV novinarka

Danas čitam od samog početka. Pomagao mi je u emisijama koje sam radila, ali i u životu u Srbiji mi je pomagao.