Udruženje potrošača o odluci KZK: Šta je Komisija očekivala, da nađe papire u kojima piše "mi smo se dogovorili"? 1Foto: Foto: Shutterstock /Mr TACT HILL; N1; Robson90; : A1 logo

Operateri Mts i Jetel povećali su cene svojih usluga početkom marta, a ubrzo zatim i A1. To znači da su sve tri mobilne telefonije poskupele u slično vreme, što je građane i udruženja potrošača navelo na sumnju da se radi o tajnom dogovoru.

Međutim, nakon nekoliko meseci analize, oglasila se Komisija za zaštitu konkurencije, sa zaključkom da se na osnovu raspoloživih dokaza ne može reći da su kompanije ovim potezom načinile povredu konkurencije.

Kako kažu iz KZK, cene se nisu u jednakoj meri porasle, a sva tri mobilna operatora unapred su najavila poskupljenje svojih usluga, uključujući i metode javnog obaveštavanja, i to 30 dana pre promene cena.

Međutim, Dejan Gavrilović iz udruženja potrošača „Efektiva“, kaže za naš list da pojedinosti iz zaključka Komisije nisu relevantne, te da deo koji se odnosi na obaveštavanje građana o povećanju cena nije propisno ispunjen.

„Ako uzmemo u obzir da KZK  navodi da su svi operatori na vreme obavestili potrošače u roku od 30 dana, a to nije tačno, bar jedan to nije uradio na vreme, onda kao udruženje potrošača sumnjamo u verodostojnost i svega ostalog. Nikad se pre nije desilo da sva tri operatera u isto vreme urade povećanje cene. Šta je Komisija očekivala u smislu dokaza? Da nađe papire u kojima piše „da, evo mi smo se dogovorili“? Naravno da pisani dokaz o tajnim dogovorima nikada ne postoji, ali da je osnovana sumnja da se jesu dogovorili, pokazuje činjenica da se nikad ranije to nije desilo, i da se povećanje sva tri operatora desilo u mesec dana“, kaže Gavrilović.

On ističe da situacija deluje kao da su operateri hteli da pobiju pravo potrošača da promeni pružaoca usluge tako što će svi podići cene i napraviti iluziju izbora.

„Svi će da zarade više, a potrošačima će da uskrate pravo da pređu kod nekog povoljnijeg operatora“, poručuje Gavrilović.

Podsećamo, mnogi građani našli su se zatečeni kada je do ovih poskupljenja došlo, a za to su saznali tek po pristizanju uvećanog računa.

Iako su imali pravo da raskinu ugovor bez naknada, taj izbor obesmislila je činjenica da su i druge opcije na tržištu takođe poskupele, čime su se maltene našli u začaranom krugu.

Stoga je, kako i sama Komisija navodi, na tu adresu pristiglo više inicijativa da se ispita da li je u ovom slučaju došlo do povrede konkurencije.

Njen zaključak usledio je posle četiri meseca, a poruka je da ne postoji dovoljno dokaza koji bi ukazivali da se radi o dogovoru.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari