Srbijavoz je od 1. septembra, pored novih cena voznih karata, doneo još jednu promenu. Naime, oni koji ne kupe kartu onlajn preko aplikacije ili preko aparata na stanicama, već u vozu, moraju da doplate još 500 dinara.
Međutim, kako je Danas već pisao, to ne važi za one koji ulaze u voz na stanicama gde nema aparata.
Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva, smatra da se radi o nepoštenoj poslovnoj praksi, kao i diskriminaciji putnika i pozvao je Srbijavoz da ukine ovu praksu.
„Ovo prvo iz razloga, jer putnici nisu unapred informisani o dodatnoj ceni koja se plaća u vozu, pa su oni koji uđu, dovedeni pred svršen čin. Time se krši član 12. Zakona o zaštiti potrošača, koji nalaže pružaocu usluge da potrošača unapred informiše o ceni usluge. Diskriminacija je iz razloga, jer taj dodatak ne plaćaju svi, odnosno ne plaćaju ga putnici koji polaze sa stanica na kojima nema blagajni i kartomata, ali svakako imaju mogućnost da kartu kupe onlajn“, kaže Gavrilović.
Prema njegovim rečima, član 13. ZZP kaže da potrošač nije u obavezi da plati bilo kakve dodatne troškove, uključujući i troškove transporta, sa kojima se nije unapred saglasio.
„Ovo je i nepravična ugovorna odredba, jer prema definiciji iz člana 42. ZZP, „protivno načelu savesnosti i poštenja, ima za posledicu značajnu nesrazmeru u pravima i obavezama ugovornih strana, na štetu potrošača“. Šteta za potrošača je jasna, jer on će u nekim situacijama, zavisno na kojoj stanici uđe u voz, kartu platiti skoro duplo ili i više od toga“, tvrdi Gavrilović pozivajući Srbijavoz da ukine dodatnu naplatu od 500 dinara, koja u ovom slučaju ima svrhu kažnjavanja putnika.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.