U proteklih skoro godinu dana, evidentni su problemi sa računima za električnu energiju. Od oktobra prošle godine traje agonija potrošača sa uvećanim računima, poručuju iz Udruženja potrošača Efektiva u obraćanju rukovodstvu Elektroprivrede Srbije (EPS) i ministarki rudarstva i energetike Dubravki Đedović Handanović.
Tačne uzroke i razloge toga javnost ne zna, podsećaju oni.
„Ali cela Srbija zna na koji se način EPS odnosi prema ovom velikom problemu, iz meseca u mesec. Brojni su primeri, u najmanju ruku nelogičnih događaja, koji nanose štetu potrošačima. Za tih godinu dana niko iz EPS-a nije dao objašnjenje. Niko iz nadležnog ministarstva se nije oglasio“, ukazuju iz Efektive.
Samo u martu ove godine, kako dodaju, EPS je primio 17.000 reklamacija na uvećane račune.
Oni pitaju nadležne „da li EPS potkrada građane ili građani, pokušajima da umanje svoje račune, žele da pokradu EPS“.
Iz Efektive pozivaju i da se protiv građana, koji se žale na uvećane račune i gde EPS ne uspeva da dokaže osnovanost istih, ne pokreće postupak prinudne naplate, dok se sporna situacija ne reši.
„To je, osim što se krši Zakon, nemoralno i nepošteno, u najmanju ruku“, upozoravaju oni.
Iz udruženja pozivaju i ministarku energetike da ih primi na sastanak u vezi sa ovim problemom.
„Najbolje bi bilo da tom sastanku prisustvuje i neko od nadležnih iz EPS. To vam je i obaveza prema Zakonu o državnoj upravi“, poručuju oni.
Iz Efektive navode da očekuju razumevanje i razgovor.
„U protivnom, pozvaćemo građane na protest ispred ministarstva. Nadamo se da neće biti potrebe za tim“, naglašavaju oni.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.