Nakon naglog rasta registracije električnih automobila na baterije između 2013. i 2023. godine, kombinovani udeo svih hibridnih i električnih vozila na baterije u Evropskoj uniji (EU) poklopio se sa udelom čistih benzinaca i dizelaša – 48,3 odsto prema 48,8 odsto.
Prema podacima Eurostata, u 2023. godini u EU je registrovano 10,7 miliona novih putničkih automobila. Od toga, najveći udeo su imali automobili na čist benzin (34,5 odsto), zatim hibridni benzinsko-električni automobili (21,1 odsto), električni automobili na baterije (14,5 odsto) i automobili na dizel (14,3 odsto).
U devet zemalja EU udeo novih registracija hibridnih i električnih putničkih automobila premašio je 50 odsto. Na grafiku su plavom bojom prikazani hibridi, a zelenom električni automobili na baterije.
Najveći udeo zabeležen je u Finskoj (78 odsto), sa 44 odsto za hibride i 34 odsto električni, a prate je Švedska (69 odsto), sa 30 odsto hibrida i 39 odsto električnih, i Holandija (68 odsto), sa 37 odsto hibrida i 31 odsto električnih vozila.
Nasuprot njima, Bugarska je zabeležila najniži udeo sa sedam odsto, a slede Češka (20 odsto) i Hrvatska (28 odsto).
U Srbiji su, i dalje, ipak najpopularniji čisti benzinci. Prošle godine registrovano je 45.960 novih automobila, od čega je više od polovine 24.581 na benzin (53 odsto).
Čisti dizelaši su na drugom mestu i čine 21 odsto novoregistrovanih automobila (9.584), mada su im hibridi (električni plus benzin ili dizel) „za točkovima“ sa 20 odsto (9.273).
Vozila sa gorivom na alternativnu energiju ima oko pet odsto (2.522), a isključivo električnih na baterije je samo jedan odsto (494).
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.