Akcionarsko društvo Elektroprivreda Srbije (EPS) preko tendera traži firme koje će prevesti ugalj na železničkoj relaciji Luka Konstanca u Rumuniji – Vreoci – TENT B, sa kojom će sklopiti ugovor u trajanju od godinu dana u vrednosti oko 1,3 milijarde dinara (11 miliona evra), objavila je danas Nova ekonomija.
Preduzeće koje na tom tenderu bude izabrano za železnički transport uglja obavezaće se da za račun EPS-a železnicom preveze maksimalno 200.000 tona uglja.
„U tenderskoj dokumentaciji se navodi da naručilac (EPS) ima pravo da u skladu sa sopstvenim potrebama zahteva izvršenje prevoza manjih količina uglja, bez posledica“, piše Nova ekonomija.
U tenderskoj dokumentaciji navodi se da se prevozilac obavezuje da primi na prevoz i veće količine robe od ugovorenih, ukoliko se za to ukaže potreba, a u granicama finansijske vrednosti ugovora i pod uslovom da se time ne menjaju uslovi prevoza na štetu prevozioca.
„Pružalac usluge je dužan da usluge pruža u kontitnuitetu, u skladu sa potrebama korisnika usluge za sve vreme važenja ugovora i to u trajanju od 12 meseci od dana stupanja ugovora na snagu, odnosno do utroška finansijskih sredstava“, navodi se u dokumentaciji.
Neki od uslova za izbor privrednog subjekta, koji će prevoziti ugalj, su da je on u periodu od jedne godine (pre isteka roka za podnošenje ponuda) izvršio usluge prevoza uglja železnicom u količini od najmanje 300.000 tona, kao i da raspolaže u skladu sa zakonom sa najmanje 102 mašinovođa.
„Privredni subjekat mora raspolagati sa najmanje 220 teretnih kola serije EA, sa najmanje sedam dizel lokomotiva, najmanje devet elektro lokomotiva, da ima pristup terminalu u Luci Konstanca i pravo utovara uglja za železnički prevoz u ovoj luci“, navodi se na sajtu.
EPS je u avgustu prošle godine za prevoz 150.000 tona uglja – na relaciji Luka Konstanca-Vreoci dodelio ugovor u trajanju od godinu dana Akcionarskom društvu za železnički prevoz robe „Srbija Kargo“ i firmi „Cargo Trans Vagon“ iz Bukurešta, u vrednosti od 7,8 miliona evra.
EPS je nedavno raspisao i tender za manipulativne usluge u luci „Konstanca“ i prevoz 720.000 tona uglja baržama iz te luke do privremenog pristaništa na TENT B, a ugovor za ovu nabavku još uvek nije dodeljen, jer je rok za podnošenje ponuda bio 29. februar.
Takođe, pored istovara 720.000 tona sa morskih plovila, koje treba utovariti i prevesti baržama, ova nabavka uključuje i istovar sa morskih plovila i utovar u vagone 200.000 tona uglja, a procenjena vrednost ovih nabavnih usluga je 3,4 milijarde dinara (28,9 miliona evra).
Kako piše Nova ekonomija, iz tenderske dokumentacije vidi da je u pitanju ugalj iz Indonezije, kao i da je predviđene količina ukupno 920.000 tona, koji se pretovara u luci „Konstanca“, i dalje baržama i vagonima prevozi do TENT-a B.
Podsetili su da je prošlog maja takođe bio raspisan tender za manipulativne površine – pretovar uglja u rasutom stanju u luci „Кonstanca“ sa pomorskog broda na barže/vagone (oko 700.000 tona) i transport otvorenim ili zatvorenim plovilima uglja (oko 500.000 tona) u rasutom stanju na relaciji Кonstanca, Rumunija – do privremenog pristaništa na TENT B – Obrenovac.
Ugovor vredan oko 21 milion evra, tada je dodeljen grupi ponuđača Jugoslovensko rečno brodarstvo sa sedištem u Beogradu i firmi TTS (Transport trade servicies) iz Bukurešta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.