Er Srbija „zaradila“ 9,5 miliona evra tako što joj je država poklonila 20 miliona

Finansijski izveštaj srpsko-arapske avio-kompanije pokazuje pogoršanje poslovanja u 2019. godini

Ostavite komentar


  1. Minus od 10 miliona godišnje i dalje je daleko manji od potencijalnog minusa samo aerodroma Beograd ako bi ugasili kompaniju. Bez nacionalne kompanije promet pada drastično, konkurencija pada a cene karata rastu, pada turizam, pada konektiranost države i ukupni negativni efekti daleko prevazilaze minuse koje pravi AS. U Lufthansu će Nemačka ove godine upumpati 9 milijardi evra pa niko ne skače i ne kuka. Aviosaobraćaj je motor razvoja a obzirom da niko ne iskazuje volju da na komercijalnim osnovama preuzme i razvija isti u Srbiji niti u bilo kojoj državi istočne Evrope ostaje nam da to radi država, šta da se radi. Vrlo ozbiljne svetske kompanije sa vrhunskim menadžmentom se bore za profitabilnost u ovoj industriji tako da je ovaj rezultat u suštini za naše prilike solidan. Moglo bi se izaći i na zelenu granu i plus ako bi se smanjio uticaj politike i srezali zaposleni i sl. ali i ovako je mnogo manja šteta 10 miliona minusa godišnje nego sve posledice koje bankrot avioprevoznika nosi za državu. Za primer samo pogledati šta je loša privatizacija Adrie napravila Sloveniji. Ogroman novac izgubljen a država trpi i dalje posledice i skuplja novac za pokretanje nove kompanije.

    1. Ne lupaj i ne pričaj nešto o čemu nemaš pojma. U EU i uopšte na zapadu je takvo pravilo, da kada država dotira određen iznos novca u firmu u kojoj je ta ista država vlasnik ili ima neki udeo u toj firmi, ista se obavezuje da do nekog određenog roka svoj deo u firmi proda najboljem ponuđaču. E sad, kada dođe vreme za prodaju (najkasniji termin) moraš da prodaš skoro bud zašto jer su novčane kazne drastične.
      Što se tiče Slovenije, sada oni koji lete umesto propale Adrije imaju jeftinije karte. Adrija je bila daleko najskuplji avio prevoznik, zato je i propala.

    2. Ni stida ni srama. Očekivano, komentarisanje je anonimno, samo mi nije jasan motiv,jer ovo će da pročita par hiljada ljudi, čemu onda ovolika količina bwzamislica, tipa, propašće nacionalni aerodrom, a isti je u koncesiji?

      1. Ma bravo, pošto je Lauda vaše kršteno ime. 🙂 Isnosim ono što znam o ovoj industriji a znam ponešto. Pravila u EU postoje ali ih se veliki ne pridržavaju. Lufthansa je dobila 9 milijardi od države, Air France 7, Alitalija je dva puta propadala i država i dalje upumpava novac u nju. Nemojte pogrešno da me razumete, AS se ne vodi kako treba i tu treba debelo počistiti politički uticaj, višak zaposlenih i ostale probleme ali to nije argument da je loše imati nacionalnog prevoznika iza koga stoji država jer to rade najrazvijenije države, samo oni zaposle profesionalni menadžment pa i kad ima gubitaka oni su uglavnom posledica tržišta a ne lošeg upravljanja. Prostora za napredak ima ali je nipošto ne treba gasiti ili prodavati bilo kome kao što je Adria sahranjena sa 4K. Poenta je da se minus mora meriti kroz mnogo parametara a ne samo kroz minus same kompanije jer je sve povezano. Kad smo kod Slovenije, promet aerodroma je odmah nakon bankrota pao za 40%, povezanost sa glavnim evropskim hub-ovima je jako loša i da država se sprema da pokrene novu avio-kompaniju vrv. u saradnji sa privatnim investitorima u narednih godinu dana. Samo nekoliko zemalja u Evropi nema nacionalnog prevoznika (privatnog podržanog od države ili državnog) zapitajte se da li su svi oni glupi što to rade umesto da čitaju „neanonimne“ komentare na sajtu Danasa.

        1. Posto ste veliki strucnjak, odgovorite mi na JEDNO pitanje: Kog ce nama vraga avio – kompanija? Srbi nemaju para i ne putuju, a kada se neko odluci onda leti niskoprofitnim kompanijama. Er Srbija naplacuje kao da to nije, a usluge su joj losije cak i od Wizz air-a. Osim toga zdusno, na nasu stetu, obavlja letove koji proizvode ENORMNE gubitke, samo zbog politike naseg „predsednika“. Aerodrom je i tako bud zasto iznajmio Francuzima, pa zasto bismo mi brinuli o njihovom profitu? Dakle, lako, brzo i jeftino gradjani Srbije bi putovali BEZ Er Srbije.

  2. Poznato je da je Er Srbija odavno u bakrotu -održavaju je dotacije poreskih platiša Srbije koje Vučić velikodušno poklanja i Er Srbiji i Arapima jer oni, koliko je poznato, iako su vlasnici 49% kompanije, ne ulažu ništa. Naprotiv, kroz mnoge ugovore koje su mogli da potpišu samo sumanuti ljudi, ili ljudi tipa Dinkića koji prvo gleda svoj a verovatno i džep porodice Vučić, Arapi nam iznajmljuju avione, posade i izvlače pare gde stignu. Čak i da je ostao stari JAT, manje bi nas koštao nego arapska Er Srbija!

    1. Veoma si u pravu. Naravno da svuda država brine o svojoj nacionalnoj kompaniji kao što je nekada brinula o JAT-u s tim što je JAT donosio i ogromne pare kojima je sam sebe izdržavao a država pomagala u smislu razvoja turizma i održivog stanja ekonomije. Od vremena S.Miloševića krenulo je podržavljivanje JAT- ovih para u državnu kasu i trošenje istih na sve strane a njemu pripisivani dugovi koje nije pravio. Naravno sledi “ jednom dužnik uvek dužnik „. Sada je problem što AS nije nacionalna kompanija već ispostava Etihada odnosno Arapa. Oni je vode, oni odlučuju, oni uzimaju pare i ispumpavaju ih sebi a Srbija dotira u stvari Arapsku kompaniju ( verovatno uz lične interese i provizije nekih ovde). Ako nije tako zašto se ne objavi ugovor sa Etihadom u celini? Da je ostao JAT kao prava nacionalna kompanija manje bi se gubilo u svemu a posebno u tome da je prava nacionalna kompanija. JAT je imao svoje avione, sa AS je to rasprodao, uzeo avione u lizing, prodali su zgradu i poslovnice, poklonili aerodrome odcepljenim republikama i ako je 5-6 JAT pravio i održavao ( Tivat, Podgorica, Zadar, Osjek i td. Ode Etihad osta AS bez imovine i tek tada nema više avio kompaniju.

      1. Deda, u pravbu si. Čak i kada je Er Serbija imala „gomilu“ putnika iz EU, ona je radila kao dostavljač putnika do Beograda,. a odatle ih je Etihad -i druge kompanije iz etihadovog vlasništva, letela dalje. Za „dopremu“ putnika do BG, Er Srbija je od Etihada dobijala neku mini-cenu, najveći deo je išao Arapima, iako su karte ER Srbije bile daleko skuplje od konkurencije, država je morala da sufinansira avio kompaniju AV-MD silinim milionaima! Za one koji nisu upućeni- radi se o kompaniji Aleksandar Vučić-Mladen Dinkić sa drugim luperdama, tu je npr. onaj El Zajed čije ime za Srbe glasi EL ZAJEB !

  3. Kako ce Etihad da naplati svoje vlasništvo prilikom izlaska iz kompanije ako kompanija ne vredi nista zbog dugova?

    1. Kako? Lako. Preko kredita koji su dati, a u međuvremenu preliveni tamo gde su hteli , a država Srbija, kao garant, će da ih vrati.

    2. Zato što je tako u mogućnosti.
      Prostim rečima to je onaj ugovor koji naše vlasti nikako da pokažu javnosti.
      To je cena Etihada da SNSu a verovatno i konkretnim ljudima opere novac kojim država dotira AS od nastanka.

    3. Naplatice tako sto ce kreditna zaduzenja da prenese na drzavu Srbiju a ona elegantno izadje iz svega

  4. More, AirSrbija, Zvezda, Partizan i ostale parazitske rupe bez dna prodaja ili KATANAC!

  5. Ja se svaki dan vozim avionom do posla i jako mi je bitno da air srbija prezivi .

  6. Nije vam valjao JAT. Tadasnja vlast je iznosila bljuvotine i (dobrim delom) natacnosti o ondasnjoj firmi, a vecina urlala “Zatvaraj gubitnika!”. Sada kusajte corbu koju ste sami zakuvali.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

23. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Nataša Miljković, TV novinarka

Danas čitam od samog početka. Pomagao mi je u emisijama koje sam radila, ali i u životu u Srbiji mi je pomagao.