U 2022. godini domaća dodata vrednost automobilske industrije Evropske Unije (EU) koja se pripisuje potrošačima van EU iznosila je 78,9 milijardi evra, što predstavlja povećanje od 54 odsto u odnosu na 2010. godinu, objavio je Eurostat.
Kina je bila najveći kupac automobilskih proizvoda EU, čineći 21 odsto ukupne domaće dodane vrednosti automobilske industrije EU. To je značajan rast kineskog udela koji je 2010. godine iznosio 12 odsto domaće domaće dodate vrednosti evropske autoindustrije.
Na taj način Kina se našla ispred Sjedinjenih Američkih država (20%) koje su, istorijski gledano, imale najveći udeo u dodanoj vrednosti u automobilskim proizvodima EU. Nakon SAD nalazi se Velika Britanija sa 13 odsto udela.
Većina dodate vrednosti u automobilskoj industriji van EU pripisuje se kineskim proizvođačima (16 odsto), japanskim (15 odsto) i južnokorejskim (10 odsto). I prema ovim podacima, Kina je doživela najveći rast, sa devet odsto u 2010. godini na 16 odsto u 2022. godini.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.