„Moliću predsednika Sija da se otvori fabrika vozova“: Da li je Vučićeva ideja da Kinezi prave vagone i lokomotive u Srbiji izvodljiva?

Ostavite komentar


  1. Čekaj, stani… da razumem. Prvo uradimo sve da propadne fabrika koja je pravila uspešno vozove, koja povuče i propast ceo jedan grad, a sada da pravilo sa Kinezima novu? Naravno, ne mislim da je Vučić kriv i za to, ali se dodao na kraju.

  2. Pa zar onomad, ne tako davno 2021. godine uz pompu i slikanje i uz talambase ne najaviše početak rada Simensa za prozvodnju vozova u zoni grada Kragujevca. Verovatno vlada i mešetari nisu mogli da se uklope sa cenom. NISU IMALI DOVOLJNO MESTA ZA ŠTRPKANJE.

  3. Analiticari ne pominju Simensovu, Nemačku fabriku u okolini Kragujevca. Uticaj na rad ove fabrike bio bi značajan. Znamo da vlada opstruira pocetak proizvodnje elektricnog automobila takodje u Kragujevcu, kao sto najveci deo iz ugovora sa FIATom nije ispostovala, Definitivno se odustaje od ulaska u EU. Bilo bi zaista dobro i vaspitno da se EU zahvali svim gastarbajterima koji tamo rade, sa preporukom zaposljavanja u nove kineske fabrike, za odlazak na rad u kinu, belorusiju, rusiju i ostale zemlje BRIKSa. Ne vidim problem jer je ljubav i simpatija definitivno pokazana u tom pravcu. Nismo valjda alavi na prljavi novac EU i SAD?

  4. Zar nije to „moljenje“ koje stavlja Srbiju u vazalski položaj protivustavno?

  5. Lepa ideja ali daleko od stvarnosti, a iskreno tesko bi ispratili proizvodnju kakvu ima Kina. Bilo bi bolje da recimo kupimo Simensove tramvaje iz Kragujevca nego da uvozimo bilo cije. Ako su ti tramvaji dobri za EU zasto nisu za nas i kada cemo da reklamiramo kupujte domace ali da stvarno bude domace i kvalitetno. Ziveli

  6. „Ne diraj mi Titu“
    Taj nije molio nikoga , samo je otvarao !

  7. To je verovatno dogovoreno,jer vozovi ovih pruga i smerova su postavljeni ZA KINEZE i njihovu trgovinu,a ne za nase putnike koliko razbiramo…

  8. Pekinška patka i 8 pačića prošetali crvenim tepihom i dali jasan signal… da sve je samo ‘patka’

  9. Vaš sagovornik ocigledno namerno nije spomenuo Hrvatski Koncar, koji proizvodi odlicne putnicke vozove i tramvaje a i Đuru Đakovića u Sl. Brodu, koji proizvodi teretne vagone i izvozi u mnoge zemlje EU-a.

  10. Fabrika GOŠA U Smederevskoj Palanci je bila svetski poznat proizvodjač šinskih vozila.
    Planski i sistematski je uništena.

  11. Ne tako davno bili smo industrijska zemlja sa visoko tehnološkom proizvodnjom …. pravili smo borbene avione. Tužno je na šta smo spali posle 35 štetočinskih godina.

  12. Ima li neki drugi vid diplomatije osim modela “moliću”? Taj modus “moliću” se ne predaje ni u jednoj respektabilnoj ustanovi za državničku obuku.

  13. Proizvodnja Elektro motornih vozova EMV bi bila prava revolucija za proizvodnju u Srbiji to Vam je jedna od tehnički najzahtevnijih industrija odma iza proizvodnje aviona u Srbiji za sada nemamo nikakve proizvodne kapacitete koji bi se lako uklopili u tako zahtevnu proizvodnju.
    Inače upravljanje takvim vozovima je interesantna stvar.

  14. Pitam se 50 godina, već sam hvala Bogu mator, zar nismo mogli da pravimo tramvaje, trolejbuse i šinobuse u proteklih 50 godina?

  15. Mi kao da ni nemamo stručnjake.Pokazali su šta znaju i uglavnom smo imali vozpve za 19 i 20 ti vek i brzine od 40 do 60km kao i pruge gde si mogao iskočiti iz voza pa uskočiti ponovo.Bolje da se ne mešaju jer mi u toj oblasti pojma nemamo,jedino zaposliti što je moguće više naših radnika.

  16. Otvorili su sranci fabriku za proizvodnju tranvaja u Kragujevcu (zaposleni naši ljudi),ali Srbija kupuje tranvaje u Turskoj?Ništa to ne znači.

  17. Dok se ovde i dalje prica o jeftinoj radnoj snazi ona polako odlazi u EU jel ne zeli da bude jetfina a da radi minimum 40 sati nedeljno a cesto i mnogo vise.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 3. jul 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Srđan Gojković Gile, muzičar

Pozivam sve one koji čitaju Danas da ga podrže tako što će se učlaniti u Klub čitalaca Danasa i tako podržavati nezavisno novinarstvo.