Nakon jednonedeljnog zastoja, u kragujevačkom Fijatu danas će biti nastavljena proizvodnja.
Međutim, zbog slabe prodaje modela 500l, predviđeno je da u februaru bude samo osam radnih dana, tokom kojih će ukupno biti napravljeno 3.300 vozila, što je gotovo tri puta manje od uobičajene proizvodnje.
U narednom i ostalim mesecima do sredine godine, u FCA Srbija će biti po desetak radnih dana, što znači da će, od marta do kraja juna, sa traka izaći do 13.000 automobila, što sa vozilima proizvedenim u prva dva meseca čini polugodišnju proizvodnju od 20.000 kola.
Zbog sasvim izglednog nastavka smanjenja proizvodnje modela 500l, godišnjih odmora i tradicionalno slabije tražnje počev od leta, realno je očekivati da će u drugoj polovini proizvodnja biti i manja od tih 20.000 vozila. Koliko manje, ostaje da se vidi.
Brojni domaći mediji minulih dana preneli su informaciju da će u Fijatu od danas početi i pripreme za proizvodnju automobila na električni pogon, koji bi iz pogona trebalo da počne da izlazi već do kraja godine. Ipak, to je kako smatraju predstavnici zaposlenih u FCA Srbija, ništa više no – besmislica. Proizvodnja vozila na električni pogon u Fijatu će zaista uskoro početo, ali ne u Kragujevcu, već u Torinu u Fijatovoj fabrici Mirafjori.
Pripreme za proizvodnju elektromobila u toj fabrici već su krenule i to početkom godine, kada je više hiljada zaposlenih poslato na jednogodišnji plaćeni odmor. Proizvodnja prvog Fijatovog automobila na električni pogon, u Torinu treba da startuje početkom naredne godine. Kragujevac, u tom pogledu, još nije ni na listi čekanja.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.