Fijat - neispunjeno obećanje 1Foto: Fonet/Aleksandar Levajković

Predsednici Srbije i Rusije, Aleksandar Vučić i Vladimir Vladimirovič Putin, tokom susreta u Beogradu ovog puta nisu ni pomenuli dugonajavljivani bescarinski izvoz „fijata 500L“ u Rusiju.

Dugogodišnja saga o bescarinskom plasmanu modela „500L“ gotovo izvesno okončana je – neslavno, kao što je naš list u više navrata i najavljivao.

Analitičari procenjuju da jednokratni izvoz 5.000 ili 10.000 automobila ne bi značajnije pomogao Fijatu koji je prisiljen da zbog pada izvoza modela „500L“ sve češće zastavlja proizvodne linije. S druge strane, dugoročniji poslovni aranžman sa Rusima, koji bi podrazumevao uzajamne kvote, ugrozio bi plasman proizvoda Fijatove fabrike i na domaćem tržištu, na kojem već nekoliko godina prednjači kad je u prodaja novih automobila u pitanju. Zato upućeni ne žale zbog nepotpisivanja ovog sporazuma. Ostaće, međutim, upamćeno da su srpski zvaničnici, od aprila 2013. godine, uporno insistirali da Putin odobri sklapanje tog sporazuma, i to uprkos upozorenjima stručne javnosti da je reč o trgovinskom aranžmanu štetnom po domaću automobilsku industriju.

Podsetimo da je Aleksandar Vučić po povratku iz Moskve u novembru 2015. godine govorio da će „ako treba i 50 puta da moli Putina da odobri izvoz Fijatovog automobila u Rusiju“. Ondašnji ministar finansija Dušan Vujović poručivao je da je spreman da moli i svoju studentkinju iz Kazahstana, koja je u to vreme vodila pregovore te zemlje sa Svetskom bankom, da utiče na rukovodstvo Kazahstana da odblokira povlašćeni plasman popularnog „fiće“ na tržištima Evroazijske unije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari