Menadžment italijanskog Fijata i nadležni u Vladi Srbije trebalo bi 6. maja u Kragujevcu, saznaje Danas, da potpišu predugovor (pismo o namerama) o privatizaciji Zastavine Fabrike automobila.
Prema nezvaničnim informacijama, Fijat bi na osnovu predviđene investicije od oko 300 miliona evra postao većinski vlasnik fabrike automobila, dok bi država sa četvorostruko manjim ulogom bila manjinski akcionar te kragujevačke firme.

Menadžment italijanskog Fijata i nadležni u Vladi Srbije trebalo bi 6. maja u Kragujevcu, saznaje Danas, da potpišu predugovor (pismo o namerama) o privatizaciji Zastavine Fabrike automobila.
Prema nezvaničnim informacijama, Fijat bi na osnovu predviđene investicije od oko 300 miliona evra postao većinski vlasnik fabrike automobila, dok bi država sa četvorostruko manjim ulogom bila manjinski akcionar te kragujevačke firme.
Delegacija Fijata predvođena potpredsednikom te kompanije Stefanom Kepterom, podsetimo, boravila je prošle sedmice u Beogradu i Kragujevcu, gde je sa nadležnim državnim organima i poslovodstvom Grupe Zastava vozila pregovarala o predstojećoj privatizaciji ovdašnje Fabrike automobila. Predstavnici Fijata tada su se upoznali i sa tehničko-tehnološkim i proizvodnim potencijalima svih celina Fabrike automobila, počev od mehaničke obrade i preseraja, preko karoserije i lakirnice do montaže. Tom prilikom čulo se i da bi Zastavina Fabrika automobila mogla da bude privatizovana i pre raspisivanja tendera, odnosno mogla da bude prodata direktnom pogodbom u predtenderskom postupku koji je još uvek u toku. Saznaje se da bi Fijat u Zastavi organizovao proizvodnju nekih od svojih najnovijih modela, među kojima je i redizajnirani „fića“ to jest automobil „fijat 500“. Predugovor o privatizaciji Fabrike automobila sa Fijatom treba da bude potpisan nakon formiranja nove Vlade Srbije. Zastava i Fijat su, inače, višedecenijski poslovni partneri. Saradnja dveju kompanija datira još od sredine 50-ih godina prošloga veka, kada je u Kragujevcu i Srbiji počela proizvodnja putničkih vozila (popularnog fiće) prema licenci Fijata. Ta italijanska kompanija je, potom, Zastavi obezbedila i prvi kredit od oko 30 miliona dolara za početak gradnje nove (sadašnje) Fabrike automobila, a Fijatovi stručnjaci aktivno su učestvovali u realizaciji prve i druge faze izgradnje i opremanja jedine domaće autofirme.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari