Menadžment kompanije Fijat Krajsler automobili Srbija upravo je, saznaje naš list, od Vlade Srbije zatražio saglasnost za dodatnih 40, uz zakonom već predvidjenih 45 dana plaćenog odustva za zaposlene tokom jedne godine, a koji su, zbog epidemije COVID 19, od sredine prošlog meseca izvan fabričkih hala.
Podsetimo da je Fijat Krajsler prošle godine, zbog pada plasmana “Fijata 500L” i na evropskim tržištima, od Vlade Srbije tražio i dobio saglasnost za dodatnih 87 dana plaćenog odustva, koje se zaposlenima u toj kompaniji plaća sa 65 odsto odprosečne plate u minulih godinu dana.
Radnicima Fijat plastika koji posluje u sastavu FCA Srbija plaćeno odustvo plaća se sa 60 posto od prosečne zarade.
Zbog vanrednog stanja, saglasnost Fijatovih sindikalnih organizacija na zahtev da se kompaniji odobri dodatnih 40 neraddnih dana, nije tražena, niti je potrebna.
Tih 87 dana dodatnog prinudnog odmora lane je u kragujevačkom Fijat Krajsleru iskorišćeno u potpunosti, a da li će tako biti i sa upravo zatraženih 40 dana, ostaje da se vidi.
Predstavnici zaposlenih u Fijatu smatraju da je naknadno plaćeno odsustvo ove godine, za koje nemaju dileme da će biti i odobreno, traženo zarad svake eventualnosti, pošto se ne zna do kada će pandemija COVID 19 da traje, i koja je posebno pogodila sever Italije, usled čega je snabdevanje pozicijama iz italijanskih (i kineskih) fabrika za ugradnju u “500L” već sedmicama obustavljeno.
Nastavak proizvodnje u Kragujevcu otuda uveliko zavisi ne samo od smirivanja epidemije uzrokovane virusom korona u Srbiji, već i u Italiji, ali i u ostalim svetskim i evropskim državama, pre svega, u Španiji i Francuskoj koje su , sa Italijom, glavna tržišta za plasman modela “500L”.
Podsetimo da je Krizni štab kompanije Fijat Krajsler automobili Srbija , zbog epidemije COVID 19, pre desetak dana po drugi put produžio plaćeno odustvo zaposlenima, i to do 20. aprila, računajući i uskršnje praznike.
Nakon toga, zaposleni u kragujevačkom Fijat Krajsleru će, prema nalogu fabričkog menadžmenta, morati da iskoriste preostali deo godišnjeg odmora od po nekoliko dana, te je sasvim izvesno da proizvodne i montažne trake u FCA Srbija do kraja ovog meseca neće da budu pokrenute.
Moguće je da proizvodnja modela “500L” u Kragujevcu ponovo bude pokrenuta 5. maja, ali je, smatraju predstavnici zaposlenih , izvesnije da će to da se desi sredinom narednog meseca, ukoliko okolnosti i razvoj situacije sa epidemijom COVID 19 ne samo u Srbiji, nego i u Italiji to bude omogućio.
Proizvodnja “Fijata 500L”, zbog epidemije COVID 19, najpre bila zaustavljena na dve nedelje, od 16. do 27.marta, posle čega je prinudni odmor zaposlenima po prvi put produžen do 3. aprila.
U Kragujevcu, zbog epidemije COVID 19, ne rade ni glavni dobavljači FCA Srbija.
Firma Fijat plastik, koja posluje u sastavu FCAS rbija, proizvodnju je obustavila kad i fabrika automobila.
Dva pogona američkog ADIENTA, za proizvodnju sedišta, instrument tabli i drugih delova, proizvodni proces su, zbog obaveza prema Mercedesu, zaustavile nešto docnije, ali već duže ne rade.
Kragujevačka fabrika italijanskog SIDŽITA, najvećeg Fijatovog dobavaljača delovima od plastike, takodje ne radi iako deo svoje proizvidnje isporučuje i drugim automobilskim kompanijama, medju kojima i čuvenom proizvojaču sportskih i luksusznih automobila – nemačkom Poršeu.
U kragujevačkoj automobilskoj industriji još uvek, koliko je javnosti poznato, radi samo fabrika “bratske” kineske kompanije Yan Feng, a u Šumadiji južnookorejska Yura korporacija u Rači Kragujevačkoj.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.