Do pre nešto više od mesec dana, jedan od najozbiljnijih kandidata za učešće u privatizaciji Zastavine Fabrike automobila (ili za izgradnju sopstvene fabrike u Kragujevcu) slovio je nemački Folksvagen. Kontakti sa tom nemačkom kompanijom su, saznaje Danas, na zahtev Italijana na stend baju, i u tom statusu biće sve do potpisivanja ugovora o strateškom partnerstvu Fijata i Zastave.

Do pre nešto više od mesec dana, jedan od najozbiljnijih kandidata za učešće u privatizaciji Zastavine Fabrike automobila (ili za izgradnju sopstvene fabrike u Kragujevcu) slovio je nemački Folksvagen. Kontakti sa tom nemačkom kompanijom su, saznaje Danas, na zahtev Italijana na stend baju, i u tom statusu biće sve do potpisivanja ugovora o strateškom partnerstvu Fijata i Zastave.
Menadžment i stručnjaci Folksvagena, najvećeg proizvođača automobila u Evropi, boravili su krajem marta u Zastavi, gde su posle upoznavanja sa tehničko-tehnološkim i proizvodnim potencijalima Fabrike automobila, sa poslovodstvom Grupe Zastave vozila i čelnicima Kragujevca razgovarali o mogućnostima organizovanja proizvodnje vozila te nemačke kompanije u centru Šumadije. Predstavnici Folksvagena zatražili su od svojih domaćina da im dostave podrobne informacije ne samo o Fabrici automobila, već i o demografskoj „slici“ Kragujevca (broj stanovnika, starosna i obrazovna struktura stanovništva), zatim o izvorima i ceni energije, raspoloživim lokacijama za izgradnju proizvodnih pogona…

Italijanski koopetranti i danas u Zastavi

U Kragujevac danas (prema nezvaničnim informacijama), stižu predstavnici jednog od najznačajnijih Fijatovih kooperanata – kompanije Mareli. Toj italijanskoj firmi će, navodno, biti ponuđeno da se uključi u buduću proizvodnju Fijatovih modela automobila u Zastavi. Fijat je, inače, od svojih glavnih dobavljača zatražio da se o učeću u formiranju prateće industrije Fijatove kompanije u Kragujevcu izjasne do početka naredne sedmice.

Za mnoge je to bio siguran „signal“ da je Folksvagen veoma zainteresovan za dolazak u Kragujevac. Ali, u tu priču se (ne)očekivano umešao Fijat, čiji su menadžeri, u pregovorima sa nadležnima u Vladi Srbije i poslovodstvom Zastave, ponudili uslove za privatizaciju ovdašnje Fabrike automobila, koji se „jednostavno ne odbijaju“. Nedugo potom, Vlada Srbije i Fijat potpisali su Memorandum o strateškom partnerstvu te italijanske kompanije i Zastave, kojim je najavljeno da će Fijat u domaću auto-industriju uložiti oko 700 miliona evra.
Na reakciju Folksvagena nije se dugo čekalo. Naprotiv, neposredno posle potpisivanja Memoranduma o strateškom partnerstvu Zastave i Fijata, zvanični predstavnik Folksvagena izjavio je da je ta nemačka kompanija još uvek „miljama daleko od Srbije“. Spekulisalo se da je u Memorandum o strateškom partnerstvu Fijata i Zastave, na zahtev italijanske strane, uneta i klauzula, kojom se Vlada Srbije obavezala da o privatizaciji Zastave ili organizovanju proizvodnje putničkih vozila u Kragujevcu neće razgovarati ni sa jednom inostranom kompanijom dok se ne okončaju pregovori sa Fijatom i da je to obeshrabrilo predstavnike Folksvagena. To više nije poslovna tajna, pošto se pripreme za potpisivanje ugovora o strateškom partnerstvu Zastave i Fijata, odnosno o formiranju zajedničke kompanije u Kragujevcu, uspešno privode kraju. Da li će posle toga biti „odmrznuti“ pregovori s Folksvagenom, znaće se u prvoj polovini jula.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari