Firma Moskito ADV godinama sarađuje sa Srpskom naprednom strankom (SNS), a nedavno je po hitnom postupku od Grada Beograda dobila posao informisanja građana o vakcinaciji. Za konkurenciju je imala samo svog dugogodišnjeg poslovnog partnera.
U aprilu ove godine, četiri meseca nakon početka vakcinacije u Srbiji, beogradski Štab za vanredne situacije je naredio Sekretarijatu za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima Grada Beograda da raspiše hitnu nabavku. Nabavkom su tražili firmu koja će osmisliti kampanju sa ciljem da se Beograđani vakcinišu. Naime, do 21. aprila je u glavnom gradu bilo vakcinisano više od 560 hiljada stanovnika , odnosno nešto manje od trećine ukupno vakcinisanih.
Nabavka je raspisana dva meseca kasnije, u junu, ali je zadržala „hitnost“ pa na nabavku nije mogao da se prijavi svako, već samo one firme koje je Sekretarijat pozvao.
Prema dokumentaciji u koju je Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) imao uvid, pozivi su poslati firmi Moskito ADV iz Beograda, Studiju za animaciju Studium i kompaniji Kronomedia koja izdaje časopis Satovi i nakit, o luksuznim časovnicima i skupocenostima.
Posao vredan 960.000 dinara je tek u avgustu dodeljen Moskito ADV, koja se bavi proizvodnjom i produkcijom video sadržaja i animacija. Ova firma povezana je sa vladajućom Srpskom naprednom strankom (SNS), otkriva CINS. Moskito od 2008. godine sarađuje sa naprednjacima radeći predizborne spotove i propagandne videe za vreme predizbornih kampanja.
Jedan od skorašnjih uradaka ove firme je ekranizacija knjige o Beogradu Gorana Vesića, zamenika gradonačelnika srpske prestonice. Vesić je i jedan od zamenika komandanta Gradskog Štaba za vanredne situacije koji je izdao naredbu za hitno sprovođenje nabavke, a koju je potpisao gradonačelnik Zoran Radojičić.
Vlasnik Moskita Srđan Vasić na društvenim mrežama otvoreno podržava SNS i predsednika Srbije Aleksandra Vučića, posećuje stranačke skupove i ismeva opoziciju.
Vasić za CINS nije pojasnio šta posao podrazumeva i šta je do sada urađeno.
„Složena epidemiološka situacija i sporazum o poverljivosti ne daje mi prostora da javno govorim o dinamici produkcije i plasiranja kampanje u javnost. Iako lično smatram da je to loše, glavni kriterijum za izbor je kao i obično najniža ponuđena cena, koju smo ovoga puta upravo mi ponudili“, navodi Vasić.
Da je najniža cena bila presudna navode i iz Sekretarijata za vanredne situacije.
Nabavka je sprovedena po hitnom postupku, što znači da kad je, na primer, reč o zaštiti zdravlja, naručioci ne moraju da imaju mišljenje Kancelarije za javne nabavke i cela procedura mnogo kraće traje. Kako je ranije za CINS objašnjeno, takav postupak otvara vrata izbegavanju transparentnosti i većoj korupciji.
Ceo tekst pročitajte na portalu CINS-a.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.