Iako je račun Flaj flaj travela (koja je u međuvremenu promenila ume u Kofer turs) u blokadi već 49 dana, ta agencija i dalje prodaje avionske karte, zbog čega su njeno sedište opet posetile i kontrolisale tržišna i turistička inspekcija Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije.
Do kontrole je došlo zbog prigovora putnika koji nisu dobili avionske karte kupljene preko te agencije. Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je objavilo saopštenje u kome se navodi da „inspekcije sumnjaju na nepoštenu i obmanjujuću praksu“ Flaj flaj travela.
Ono što veoma zbunjuje jeste činjenica da je ta agencija sve donedavno u javnosti predstavljana kao veoma uspešna, dobitnica je više prestižnih nagrada u oblasti turizma a svečanu vrpcu tokom otvaranja predstavništva Flaj flaj travela na bečkom aerodromu Švehat, prošle godine, sa vlasnikom agencije Igorom Vujovićem presekao je lično Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.
Aleksandar Seničić, direktor Jute, kaže za Danas da je pre tri sedmice upozoravao na mutne radnje u Flaj flaj travelu, ali da niko od nadležnih nije reagovao.
– Flaj flaj travel očito vara putnike. To što radi je isto tako nezakonito kao da vas neko opljačka na ulici. Reč je o očiglednoj prevari a istovremeno je veoma štetno za ugled turističke branšu u Srbiji. Ja sam upozoravao da tu nešto nije u redu, ali prava reakcija nadležnih je izostala. Juta veoma vodi računa o svom ugledu i zbog toga ne želimo da primimo u naše članstvo one za koje sumnjamo da se bave sumnjivim radnjama kada je reč o našem poslu. Upravo je to razlog što smo odbili zahtev za članstvo koji je podneo Flaj flaj travel – ističe Seničić.
On kaže da su nadležni u ovakvim slučajevima dužni da reaguju i da je najefikasniji način za to da se problem reši njegovo sasecanje u korenu.
– Država je drugim rečima dužna da vrši strogu kontrolu rada turističkih agencija i da reaguje pravovremeno ako se pokaže da se neka od njih bavi prevarama. Imali smo slučaj od prošle godine kada je zatvoreno čak pet turističkih agencija u toku sezone zbog raznoraznih prevara. Zato stvari treba rešavati u samom startu kako bi se izbegla ili bar ublažila šteta koju pretrpe prevareni putnici. Takođe, u konkretnim slučaju nadležni bi morali da pomognu i oštećenim putnicima Flaj flaj travela jer su oni očigledno obmanuti. Mi u Juti apelujemo da im država izađe u susret maksimalno koliko je to moguće kako bi oni uspeli da nadoknade nanesenu štetu – kaže naš sagovornik.
Juče smo pokušali da kontaktiramo i Flaj flaj travel kako bismo saslušali i njihovu stranu priče. Međutim, niko od operatera se nije javljao na telefon već je bio uključen automat sa snimljenom porukom da „nijedan od operatera nije slobodan za razgovor“.
Inače, prema dostupnim podacima u ovom trenutku dug Flaj flaj travela dostigao je 180 miliona dinara, a čak nekoliko stotina putnika nije uspelo da realizuje avionske karte kupljene preko te agencije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.