Direktorat za civilno vazduhoplovstvo prekjuče je dao dozvole za saobraćaj sa Srbijom mađarskoj nacionalnoj aviokompaniji Malev, austrijskom niskotarifnom prevozniku Flaj Niki i crnogorskom Montenegro erlajnsu.

Međutim, prema rečima portparola Direktorata Katarine Andrić-Milosavljević, to su jedini prevoznici koji su do sada tražili da lete iz Srbije i druge kompanije još ne pokazuju interesovanje. Ona kaže za Danas da se veće interesovanje, pogotovo lou kost kompanija očekuje od januara naredne godine, kada građanima Srbije budu ukinute vize za putovanja u zemlje šengenske zone.

– To se vidi i iz toga što je Flaj Niki tražio dozvolu za saobraćaj tek od 1. februara, a ne i tokom ove godine. Oni će saobraćati na liniji Beč-Beograd-Beč šest puta nedeljno. Moguće je da će od 2010. i druge niskotarifne kompanije želeti da lete iz Srbije, ali do sada nije bilo nikakvih razgovora, osim načelnog interesovanja koje su pojedini prevoznici iskazivali prethodnih godina – kaže Andrić-Milosavljević.

U kompaniji Flaj Niki potvrdili su da su obavešteni o dobijanju dozvole i da će na novoj liniji leteti po ceni od 29 evra (u jednom pravcu). Za sada se ne zna kada će Malev početi da saobraća na relaciji Beograd – Budimpešta, pošto kompanija još nije dostavila svoj raspored Direktoratu, ali će, kako ističe Andrićeva, to verovatno biti poznato u narednih nekoliko dana i najverovatnije je da će Malev leteti svakodnevno „pošto je o tome bilo reči tokom razgovora“.

Što se tiče Montenegro erlajnsa, taj avioprevoznik će leteti na liniji Podgorica – Niš – Cirih, dva puta nedeljno, a prvi let će biti 13. novembra. Montenegro će iz glavnog grada Crne Gore sletati na aerodrom „Konstantin Veliki“ odakle će posle pauze nastavljati za Cirih.

Uskoro se očekuje i dolazak aviokompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, prevashodno Etihad ervejza i Emirejtsa, s tim što nijedan od ta dva prevoznika do sada nije podneo zvaničan zahtev Direktoratu za dobijanje dozvole. Pre toga je potrebno da vlade Srbije i Emirata potvrde sporazum o slobodnom aviosaobraćaju između dve zemlje, koji su nedavno parafirali predstavnici vazduhoplovnih vlasti, posle čega će, kako napominje Andrićeva, najverovatnije u novembru uslediti zvanično potpisivanje sporazuma.

– Posle toga je potrebno od 10 do 40 dana za izdavanje dozvole za letenje kompanijama koje budu podnele zahtev Direktoratu – precizira Andrićeva.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari