Forbes: Kompanija "Beograd na vodi" dobila lokacijske uslove za gradnju na mestu Beogradske autobuske stanice 1Foto: Shutterstock/Dragan Mujan

Kompanija Beograd na vodi iz četvrtog pokušaja uspela je da dobije lokacijske uslove za gradnju na mestu Beogradske autobuske stanice.

To je bio preduslov za podnošenje zahteva i pribavljanje građevinske dozvole kako bi mogli da izgrade stambeno – poslovni kompleks ukupne bruto površine od gotovo 100.000 kvadrata od kojih će 69.500 biti iznad zemlje, piše Forbes Srbija.

Nadležni gradski Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, odobrenje je izdao 5. jula, ali je ono postalo vidljivo javnosti u petak.

Lokacijski uslovi pokazuju da bi na tom prostoru trebalo da nikne pet objekata i dve garaže.

U ovim zgradama biće ukupno 629 stanova i 26 poslovno-komercijalnih lokala. Kada je reč o garažama predviđene su dve sa 806 mesta od čega 41 parking mesto za osobe sa posebnim potrebama.

Objekti će imati dva podzemna nivoa, prizemlje, osam spratova i još jedan nivo iznad.

Kompleks će biti izgrađen u sedam faza. U prvoj, radovi će se odnositi na izgradnju temelja za prve dve zgrade i prvu garažu koja će ih opsluživati.

Sledi izgradnja prve zgrade koja će imati 99 stanova i četiri lokala, kao i garaže sa 362 parking mesta.

U fazi tri predviđena je izgradnja druge zgrade sa 148 stanova i sedam lokala, sa pripadajućim zelenim površinama.

Sledi faza u kojoj će biti postavljeni temelji za preostale tri zgrade i drugu garažu koju će koristiti stanari.

U poslednje tri faze biće završene preostale tri zgrade: prva sa 115 stanova, druga sa 138 stanova i poslednja sa 129.

Međutim, početne faze moraće da sačekaju izgradnju velikog kružnog toka koji je planiran kod sadašnjeg ulaza za autobuse u postojeću Beogradsku autobusku stanicu.

Ti radovi će podrazumevati i promenu trase ulice Zemunski put (koja ide preko sadašnjeg tramvajskog mosta i uliva se u Karađorđevu ulicu). Podrazumeva se i da je potrebno sačekati izmeštanje perona postojeće stanice u blok 42 na Novom Beogradu.

To je neophodno zbog druge zgrade u novom kompleksu, jer je njen položaj planiran na mestu gde sada prolazi deo ulice Zemunski put i tramvajske šine. Ona bi zauzela i deo Karađorđeve ulice, pokazuje dokument.

Zgrade 3, 4 i 5 su planirane na površini parkinga za autobuse iza stanice pa je i njega neophodno premestiti na Novi Beograd kako bi radovi mogli da počnu.

Oko novog naselja prolaziće dve linije beogradskog metroa tako da će pri izradi projekta za građevinsku dozvolu biti neophodno objekte pomeriti najmanje četiri metra od spoljne ivice konstrukcije metro linija.

Zgrade na parceli mogu da zauzmu 70 odsto površine dok je 30 odsto neophodno ostaviti za zelenilo (s tim što najmanje 10 odsto mora biti u direktnom kontaktu sa tlom). Nije dozvoljeno ograđivanje parcele osim privatnih bašti ispred stanova u prizemlju. Takođe, dozvoljeno je ozelenjavanje krovova.

U ovom trenutku, kako se vidi iz dokumenta, ne postoji izgrađena elektroenergetska infrastruktura potrebnog kapaciteta na ovoj lokaciji pa je zaključen ugovor sa Elektrodistribucijom za podizanje trafo stanice.

Zgrade će biti priključene na toplovodnu mrežu TO Novi Beograd, a u dokumentu se navodi da je na izričit zahtev investitora predviđeno da se na daljinski sistem grejanja priključuju samo stanovi u zgradama, ali ne i lokali.

Iako je Beograd na vodi dobio lokacijske uslove, resorni gradski sekretarijat naveo je u rešenju i preduslove da bi dobili građevinsku dozvolu.

Sekretarijat konstatuje da u ovom momentu „nema faktičkih uslova za izgradnju objekta u skladu sa podnetim zahtevom“ pa je neophodno da se sa imaocima javnih ovlašćenja (javna preduzeća i drugi organi) prethodno zaključe ugovori kojima će nedostajuća infrastruktura biti obezbeđena.

Najpre, potrebno je da investitor gradskom sekretarijatu dostavi ugovor sa Direkcijom za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda koji obuhvata izgradnju nedostajućih saobraćajnica, raskrsnice sa Karađorđevom ulicom i proširenje dela Karađorđeve, kao i izgradnju vodovodne i kanalizacione mreže.

Takođe, potrebni su i ugovori sa Elektrodistribucijom Srbije, kao i onaj sa Beogradskim elektranama kako bi objekti bili priključeni na njihove mreže.

Podsetimo, u prethodna tri pokušaja, zahtevi Beograda na vodi za dobijanje lokacijskih uslova za gradnju na prostoru Beogradske autobuske stanice odbijani su mahom zbog tehničkih nedostataka u dokumentaciji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari