Dok nadležni ćute o razlozima novih popravki na novoizgrađenom putu u Grdeličkoj klisuri stručna javnost navodi da je za oštećenje odgovorno erozivno tlo te da na toj trasi nije ni trebalo graditi tu saobraćajnicu.
Prema pisanju portala „Južne vesti“ od otvaranja južnog kraka Koridora 10 nije prošlo ni godinu i po dana, a za saobraćaj je zbog radova zatvorena deonica od petlje Predejane do mesta Momin kamen kod Vladičinog Hana u Grdeličkoj klisuri. Jedan sloj asfalta je skinut i put se opet asfaltira.
Ovo je drugi put posle otvaranja da se auto-put popravlja na toj deonici auto-puta.
Zbog čega je skinut jedan sloj asfalta, jel problem u njegovom kvalitetu ili podlozi pokušali smo juče da saznamo u Ministarstvu građevinarstva međutim oni su nas uputili da se o tome informišemo kod preduzeća Koridori Srbije.
To smo i učinili ali do zaključenja ovog izdanja našeg lista nismo dobili tu informaciju.
Prema rečima Gorana Rodića, potpredsednika Građevinske komore Srbije, do problema na toj saobraćajnici dolazi jer je izgrađena na erozivnom tlu.
– Čim padne veća kiša s obzirom na prirodu tog tla, usled erozije dolazi do oštećenja na kolovozu. To dovodi do ozbiljnih problema i iziskuje sanaciju načinjene štete. Upravo je to ono što se odvija u ovom trenutku. Stvar je u tome što na toj deonici nije ni trebalo praviti put iz prostog razloga što su prisutna klizišta. Iako je tako nešto preporučeno odučeno je da se put ipak pravi baš na toj deonici i zbog toga danas imamo ovakve probleme. Da je trasa promenjena ne bi ih bilo isto kao i da su tu deonicu radile domaće firme. Naša građevinska operativa odlično poznaje teren na kome radi pa do oštećenja na asfaltu ne bi došlo. To je moglo da se spreči uklanjanjem brda kako bi se izbegla klizišta međutim od toga se odustalo zbog toga što je reč o skupoj investiciji – objašnjava Rodić.
Prema njegovim rečima s obzirom da je put izgrađen na mestu gde postoje klizišta, gde ima dosta tunela treba redovno održavati tu saobraćajnicu kako bi se predupredilo oštećenje asfalta.
Ono što se jedino zna u ovom trenutku je da su radovi u Grdeličkoj klisuri u toku već nedelju dana i trajaće do kraja meseca, a saobraćaj se odvija dvosmerno u kolovoznoj traci ka Vranju.
Izgradnju trase kroz Grdeličku klisuru pratili su brojni problemi, od konstantnog probijanja rokova, obrušavanja kosina, do menjanja projekta.
Građani su se i nakon otvaranja žalili da kosina kroz Grdeličku klisuru nije bezbedna, a nadležni su tada rekli da nema obrušavanja, već da samo tako izgleda.
Stručnjaci su ocenili da su radovi na Koridoru 10 kasnili zbog loše pripreme radova i projektne dokumentacije, nerealnih obećanja datih iz političkih razloga, ali i zbog nepostojanja domaće građevinske operative koja bi taj zadatak obavila na najadekvatniji način.
Zbog rušenja kosine, resorna ministarka Zorana Mihajlović je deo kabineta početkom decembra prošle godine „preselila“ u Grdeličku klisuru kako bi „nadzirali“ i ubrzali radove, podsetile su Južne vesti.
Koridor 10 otvoren je maja prošle godine uz muziku i vatromet, a tri meseca kasnije je popucao asfalt na deonici između Caričine doline i tunela Manajle.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.