Za poslednjih 10 godina u Srbiji otvoreno je 200 novih hotela, svake godine po 20 novih, tako da imamo ekspanziju hotelske industrije, rekao je danas na konferenciji u hotelu Mona plaza u Beogradu Georgi Genov, direktor poslovnog udruženja hotelsko ugostiteljske privrede Srbije HORES.
On je naglasio da ne postoji veća katastrofa u turizmu od pandemije, ali da je krizni menadžment hotelske industrije odgovorio dobro i da su rezultati impozantni.
“Gubitak za dve godine pandemije u turizmu bio je od 1,5 do 1,6 milijardi evra i imali smo trenutke u kojima je popunjenost hotela u Beogradu bila dva do tri odsto. Prosečna popunjenost u Beogradu sada je 68 odsto što je izuzetan rezultat, a od maja do septembra taj procenat je čak 82 odsto, što je na nivou 2019, uz napomenu da ima i novih 600 smeštajnih jedinica”, rekao je Genov danas na predstavljanju rezultata poslovanja hotela Mona plaza na Dorćolu.
Genov je naglasio da su tokom 2021. u Srbiji dominirali turisti iz Indije, da su ove godine to turisti iz Rusije, a da je cena smeštaja u Srbiji ostala ista, možda 10 do 20 odsto veća, dok je rast cena u Evropi i do 60 odsto.
On je podsetio da je nekada bilo 19.000 zaposlenih u hotelima u našoj zemlji, a da je krajem 2021. bilo svega 9.500 radnika, od čega se 3.500 njih tokom ove godine vratilo.
Iako nije mogao da konkretno govori o rezultatima ocenjivanja hotelske industrije jer podaci nisu još spremni Genov je napomenuo da postoji mnogo toga na čemu još mora da se dodatno radi i naglasio da smo kada se radi o higijeni ocenjeni jedva dobrom ocenom.
Ivan Vitorović, generalni direktor Mona hotel managment grupe podsetio je da Mona plaza hotel otvoren pre tri godine i dodao da je u njega uloženo 30 miliona evra.
“Možemo da se pohvalimo izvanrednom godinom, 2022. imaćemo blizu 45.000 noćenja u ovom hotelu, a prošle smo imali 25.000 noćenja. Za nas to znači vetar u leđa za dalje investicije. Od ovih 45.000 noćenja polovina su gosti koji su bili na poslovnim događajima”, rekao je Vitorović.
On je napomenuo da je Kongresni biro uradio istraživanje 2019. koje je pokazalo da svaki delegat koji dođe poslovno u Beograd dnevno potroši 300 evra.
Hotel Mona plaza ove godine posetilo je duplo više gostiju nego prošle, naglasio je, a od decembra brendu će se pridružiti i jedan hotel na Zlatiboru, u koji je uloženo više od milion evra. Time će Mona plaza postati lanac hotela.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.