Nova autobuska stanica u Beogradu sa radom može početi, kako najavljuju nadležni, do kraja septembra ili najkasnije u oktobru, ali neće biti kompletna, jer će u infrastrukturnom smislu na njoj nedostajati dosta nužnih sadržaja, navodi stručna javnost.
Prema tvrdnjama nadležnih nova autobuska stanica startovaće sa nove lokacije krajem septembra nakon što se izgradi još nekoliko internih saobraćajnica.
Stručna javnost ne sumnja da će se Beogradska autobuska stanica na novu lokaciju u bloku 42 preseliti kada nadležni tvrde da će se to zbiti ili ako ne tad onda neznatno kasnije od navedenog roka, ali su sigurni da njena infrastruktura sigurno neće biti izgrađena u potpunosti i da dok do toga ne dođe ona neće imati ni dovoljno prostora za putnike.
– Uveren sam da će nova autobuska stanica početi sa radom najkasnije u oktobru. Naime, nadležnima je bitno da do toga dođe bez obzira da li je taj objekat kompletno završen samo kako bi se reklo da je pušten u rad u roku u kome je to najavljeno. Sa druge strane, reč će biti o improvizovanoj autobuskoj stanici, jer ona neće biti izgrađena do kraja. Postojaće peroni i improvizovani prostor u kome će biti smeštena šalterska služba. Ali neće biti onog što je osnov svake autobuske stanice, a to je stanična zgrada. Neće dakle biti centralnog objekta i njegova izgradnja će biti ostavljena za neko drugo vreme. Dakle ponoviće se iste greške i propusti poput onih kada je puštana u rad glavna železnička stanica u Prokopu – kaže za Danas Ivan Banković, koordinator za javni prevoz kampanje Beograd ne može da čeka.
Prema rečima našeg sagovornika izgradnja Beogradske autobuske stanice uveliko kasni, a startovaće sa radom iako nije kompletna zbog toga što su nadležni rđavo sproveli ceo proces.
– Jedino objašnjenje je da se nije dobro radilo i zbog toga je došlo do propusta. Kada je cilj da se nešto proglasi za izgrađen objekat bez da je opremljen svim potrebnim sadržajima, kao što je slučaj sa autobuskom stanicom u Beogradu onda dolazi do ovakve situacije. A da se radilo kako treba stanica je mogla da bude izgrađena u potpunosti i da sadrži sve što je potrebno za njen rad. To ipak nije slučaj i odgovornost za to nije samo na nadležnima u Gradu Beogradu već isto tako i u resornom Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture – navodi Banković.
On dodaje i da je odluka o ukidanju autobuskog stajališta kod Autokomande potpuno pogrešna i da je izgradnja stanice “Jug” nekoliko stotina metara dalje potpuno nepotrebna.
– Stajalište na Autokomandi jeste nebezbedno, tu se moram složiti sa nadležnima. Ali to ne znači da ga treba ukidati već je bilo potrebno proširiti ga, odvojiti od stajališta za vozila gradskog saobraćaja i učiniti ga na taj način u potpunosti bezbednim. Nema rezona graditi autobusku stanicu nekoliko stotina metara dalje, jer je to nepraktično za putnike koji će morati sa prtljagom da dolaze i odlaze do linija gradskog saobraćaja kako bi se prevezli dalje po gradu do svojih destinacija. I na kraju to što se gradi neće biti nikakava stanica sa sadržajem kakav ona treba da ima već parking na kome će se nalaziti peroni – objašnjava naš sagovornik.
Podsećanja radi organizacija, Beograd ne može da čeka je nedavno saopštila da će umesto nove autobuske stanice „Jug“ koju bi koristili putnici sa linija iz unutrašnjosti Srbije ka Beogradu, gradska vlast,umesto toga ponuditi običan parking nekoliko stotina metara dalje.
Poručeno je da posle višenedeljne konfuzije oko toga kako će biti organizovano autobusko stajalište Autokomanda, koje koriste desetine autobuskih linija iz Niša, Zaječara, Smedereva, Požarevca i drugih gradova, gradska uprava nije ponudila rešenje.
– Ali umesto opremljene stanice sa uređenim čekaonicama i pristupom peronima, zaštiti od kiše i visokih temperatura za putnike, sistemom za informisanje, prodaju karata i osobljem koje bi trebalo da bude na usluzi građanima, dobićemo običnu parking površinu bez ikakvog sadržaja, i to nekoliko stotina metara udaljenoj od postojećeg stajališta – istakao je tada Banković.
On je pojasnio da će ukidanjem postojećeg stajališta i izmeštanjem na novu lokaciju putnici izgubiti važnu tačku presedanja na neku od desetina linija javnog prevoza koje su dostupne u blizini.
Banković je dodao da je ovo još jedan pokazatelj da aktuelna gradska uprava radi potpuno stihijski i bez ikakvog saobraćajnog plana, iako izgradnja nove autobuske stanice u Bloku 42 kasni više godina i bilo je dovoljno vremena da se sve na vreme pripremi.
Prvobitno je bilo planirano da nova autobuska stanica u glavnom gradu Srbije bude završena 2019. godine. Međutim s obzirom na to da BAS kao investitor nije mogao da prikupi potrebna sredstva završetak radova je odlagan i tek sada se privodi kraju nakon uključenja nadležnih u gradu i republici u realizaciju ovog projekta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.