Grad Šabac je posle dokapitalizacije postao većinski vlasnik Slobodne zone u Šapcu. Pripajanjem JP Luka i transport sa pristaništem i železničkim kolosecima Slobodna zona prerasla je u akcionarsko društvo u kojem 55 odsto kapitala ima Grad. Time je otvoren put izgradnji međunarodne luke na Savi što je potvrdila i poseta Šapcu direktora Luke Beč Valtera Edingera, kao i direktora Koridora 7 Ota Zehveca. Prilikom njihovog boravka u Šapcu dogovoreno je da polovinu sredstava za izradu studije izvodljivosti snosi Luka Beč, a drugu polovinu Grad Šabac.

Procenjuje se da će izgradnja međunarodne luke koštati oko desetak miliona evra ali bi se brzo isplatila jer se radi o robno-transportnom centru za celu zapadnu Srbiju. Samo za potrebe Preduzeća Beli limovi u Šabac se dopremi i otpremi 400.000 tona kabastog tereta. Rečni prevoz je sedam puta jeftiniji od drumskog, a prednost je i to što Evropska unija insistira na ekološkim aspektima transporta.

Direktor AD Slobodna zona Nikola Bjelan kaže da su privedene kraju pripreme i za čišćenje plovnog puta rekom Savom što je preduslov za početak izgradnje luke. Za taj posao opredeljeno je pet miliona evra. „Ako se zna da izgradnja jednog kilometra autoputa košta milion evra, a kilometra železnice 700.000 evra, onda je očigledno koliko se isplati ulagati u razvoj rečnog saobraćaja. Utoliko pre što je robu moguće transportovati Dunavom do gradova u zapadnoj i srednjoj Evropi, kao i do morskih luka. Osim toga, praksa je pokazala da su većinski vlasnici luka gradovi, regije ili država što onemogućava bilo kakav monopol u ovom sektoru“, kaže Bjelan.

Inače, Slobodna zona u Šapcu raspolaže sa 20.000 metara kvadratnih zatvorenog skladišnog prostora i 10.000 kvadrata otvorenog, prostire se na pet hektara, a sa lukom će imati izgrađenu infrastukturu na više od 30 hektara. Povoljna okolnost je što se tu nalazi i Carina koja će ospluživati promet roba iz tri okruga.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari