Građani pakete sa sajta „Sinsej“ čekaju mesecima: Koja prava imaju potrošači u ovakvim situacijama? 1Foto: Shutterstock/KSCHiLI

Pojedini građani koji su poručili određene proizvode sa sajta „Sinsej“ (Sinsay) čekaju po dva i više meseca da im paketi stignu, a ne dobijaju ni svoj novac nazad.

Iz kompaniju „LPP Serbia“ u okviru koje posluje i „Sinsej“ odgovorili su na pitanja Danasa i objasnili da se ta roba uvozi iz Rumunije, gde se nalaze distributivni centri ovogo i još nekoliko brendova.

„U junu mesecu smo imali jako bitnu promenu u našoj matičnoj komaniji, a to je prelzak sa 3PL provajdera na LPP logistiku gde smo u toku tranzitnog perioda imali tehničkih problema sa sistemom, a sa druge strane potrošači su tokom perioda sniženja procesuirali neočekivano velik broj porudžbina što je dovelo do sporije obrade porudžbina nego inače“, saopštili su oni.

Iz komapnije su pozvali građane da budu strpljivi i najavili skoro rešenje ovog problema.

Predsednik Udruženja potrošača Efektiva Dejan Gavrilović naglašava za Danas da tako neki izgovori ne treba da zanimaju potrošače.

„Prodavac mora da bude spreman na takve okolnosti. Ako već daje popuste verovatno je računao da će biti veća tražnja i navala i za to mora da se pripremi“, navodi on.

Ipak, Gavrilović ne misli da se radi o prevari.

„Ali očigledno postoji problem, jer nam je puno ljudi pisalo da već dva meseca na dobijaju robu koju su poručili i platili. Oni koji su poručili pa čekaju da plate pouzećem, za njih nije toliki problem, ali jeste za one koji su to unapred platili“, ukazuje naš sagovornik.

On dodaje i da je veliki problem za one koji su naručili nešto za letovanje, svadbu ili rođendan, a rokovi su u međuvremenu prošli.

Gavrilović navodi da su prava potrošača u ovakvim slučajevima jasna.

„Prodavac bi morao hitno da im vrati novac ako ne može da isporuči robu, ali ni za taj povraćaj novca ne postoji mehanizam koji bi mogao efikasno da reši problem“, objašnjava on.

Ipak, prema njegovim rečima, ne postoji čarobno rešenje.

„Niko njima ne može da naredi da vrate novac, tržišna inspekcija može da ih kazni eventualno. A ako bi došlo do toga da novac ne može da se vrati, građani bi mogli sudskim putem to da traže. Ali to je u slučaju nekog ‘crnog’ scenarija, a mislim da ovo nije taj slučaj“, kaže Gavrilović.

On dodaje da predstavnici Efektive danas imaju sastanak sa odgovornim licima iz firme LPP Serbia.

„Za sada nas uveravaju da nije nikakva prevara u pitanju, već da imaju taj logistički problem i da će ga vrlo brzo prevazići“, podseća Gavrilović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari