Građani uplatili 240.000 aranžmana koje ne mogu da iskoriste

YUTA pravi plan za obeštećenje onih koji su već uplatili aranžmane za leto

Ostavite komentar


  1. Kao što reče vanzemaljac Nestorović, patiće bogatiji, 80% Srbije je sirotinja koja neće ništa osetiti. Hajde da je leto, nego prolećna vatijanta, evo, srce mi se cepa…

  2. Ne potpisujete nista, ne prihvatajte nikakve vaucere, imate potpisane ugovore o putovanju i na osnovu njih ce morati da vam vrate pare, ako ne milom ono silom putem suda.Svakako nemojte nasedati na price onog Senicica, a redakcija bi mogla da nadje nekog advokata koji se amlo razume pa da objasni gradjanima koje su njihove mogucnosti.

    1. Postovani Hari, meni je pre dve godine propao aranzman i avionska karta u FlyFly travel, kada je odjednom agencija pukla. tuzila sam, prvou izjava u MUP pa onda tuzilastvo, i od tada niko me nikad nije kontaktirao, ni mene ni ostle ostecene, a bilo nas je samo u mojoj grupi oko 200 ljudi, vrednost je bila oko 150.000,00 din. tako da cisto sumnjam kako ce sve to na kraju ispasti. Srecno.

  3. Na nevidjeno, da ce svi biti z…i, od novca a vala i nekih buducih aranzmana nece biti nista, uz amen Drzave.

  4. Ako su agencije uplatile rezervacije za usluge koje hoteli i prevoznici NEĆE pružiti, i na osnovu toga tvrde da ne treba da vrate novac za ekskurzije, da li mi treba da podrazumevamo da agencije NEĆE ni tražiti od hotelijera i prevoznika da vrate novac s obzirom na to da ne mogu da izvrše uslugu, nego će ih častiti tim iznosima, onako? Nemaju li agencije neko osiguranje koje će im pokriti realan gubitak? Ako ga nemaju, zašto ga nemaju, a nesmetano posluju. Ako ga imaju, zašto ne zaštite svoje klijente? Ili je svima OKEJ da se oderu roditelji koji treba da poklone novac agenciji i da veruju na reč da je „trošak“ bio realan i nepovratan. Stiče se utisak (u nizu sličnih od devedesetih naovamo) da agencije u Srbiji baš nimalo ne cene svoje klijente, već ih zloupotrebljavaju, varaju i pljačkaju kad god im se pruži prilika, a YUTA i pravni sistem to sve prećutno podržavaju.

  5. Iskreno, nisu mi jasni naši ljudi. Već 10 godina vršimo rezervacije isključivo preko interneta, sa klauzulom „free cancelation“, i bez ikakvih troškova smo otkazali dva aranžmana planirana za početak leta. Preko neta dobijete tačne ocene smeštaja, imate popuste ako ste redovan korisnik, a imate popuste i na letove. Zašto ići u agenciju, kada je ovako mnogo povoljnije? Većina naših prijatelja putuje na isti način. Meni je otvorio oči menadžer hotela u Dubaiju koji mi je savetovao da ubuduće bukiram on-line, i bio je u pravu!

    1. Evo Ana, da vam i ja otvorim oči. Konkretno, uplatila sam.aranzman preko agencije jer je u nasem slucaju ta varijanta bila oko tri puta jeftinija nego kada se bukira online, direktno preko sajta hotela, ili preko bookinga itd. Dakle, prvo sam uporedila cena online sa cenama iz agencije i nikako se ne slazem s vama da je svakako povoljnije rezervisati online, zavisi od slucaja do slucaja….agencija u kojoj smo rezervisali ima sopstevi zakup hotelskih soba na, pretpostavljam, par godina i preko nje se moze rezervisati po znacajno povoljnijoj ceni nego online. Evo nadam se da sam uspela da objasnim i vama i svima koji misle da su izmislili toplu vodu tako sto su online rezervisali. Za povrat para ne brinem jer sam po tom pitanju osigurana na vise nacina a umem i da citam uslove putovanja….

  6. Ni na zapadu ne vracaju pare,vec daju vaucere za sledecu sezonu,tako da su svi u istoj situaciji,,,jedino ko je kupio dodatno osiguranje i tada samo 80 posto,,,tako da ovaj savet da ne uzimate vaucere nego ih tuzite,mislim da nema smisla jer ce vecina tih manjih agencija zatvoriti vrata posle ovoga,,,

  7. Yuta je udruzenje agencija, privatnih firmi znaci, nije nikakva drzavna institucija da bi njene preporuke bile obavezujuce. Ovamo znamo da je to pravno gledano neispravno, ali gledacemo da niko ne bude ostecen, samo kako niko nece biti ostecen ako u sred krize ne vratite ljudima njihov novac. Uslaga nije izvrsena, nema sta ni da se naplati, ovo sto pokusavate je cista kradja. Sada neko treba da se sazali na agencije, a sta je sa ljudima koji su ostali bez posla i taj novac im je neophodan, sledi nam ekonomska kriza, a vas plan je dan se kreditirate tudjim novcem bez njihovog pristanka da protivpravnim prisvajanjem tog novca u narednih godinu dana i onda uslovljavanjem da opet preko vas putuju vaucerom i to vremenski ogranicenim. To je ljudi moji pljackanje, a taj primer iz Nemacke naveden je takodje laz, netacno da je Nemacka suspendovala prava potrosaca.

  8. Ovaj clanak je jednostran, izlozen samo iz ugla turistickih organizacija i njihovog predstavnika. Predstavnik Yute naravno, sto je u njegovom interesu, a i interesu turististickoh agencija koje su clanovi Yute i istoh placaju clanarinu, iznosi najbolje resenje za turisticke agencije da se iste ne bi susrele sa velikim brojem zahteva za raskid ugovora zbog nemogucnosti ispunjenja i posledicno tome sa velikim brojem zahteva za vracanje datog. Interes druge strane, putnika u ovom slucaju ne poklapa se sa interesom turistickih agencija, ali iz clanka proizilazi vecim delom (uz izuzetak dve zaturene recenice) da je resenje problema koji predlazu turisticke agencije, odnosno njihovo udruzenje, jedino moguce resenje. A nije. Najbolje za agencije da, ali da li je i za putnike. Ko garantuje putniku koji pristane na izmenu postojeceg ugovora i pristane na vaucer (svojom voljom, a uz jednostrane informacije) da ce agencija postojati do kraja sledece turisticke sezone. Setite se Sab agencije i sta se desilo njenim putnicima. Poslovanje turistickih agencija regu. lisano je Zakonom o turizmu, a odnos sa putnicima i Zakonom o obligacionim odnosima i Zakonom o zastiti potrosaca.
    U tekstu se navodi primer resenja koje je donela Nemacka, ali razlika izmedju nemackog resenja i predloga vaucera za Srbiju je u tome sto iza nemackog lex specialis-a stoji drzava i sto su vauceri osigurani od insolventnosti i reosigurani od strane drzave. Znaci, drzava potpomaze opstanak turistickih agencija, sto u Srbiji nije slucaj, pa turisticke agencije hoce da rizik poslovanja sa sebe prebace na drugu ugovornu stranu-putnika, sve sa uveravanjem da drugacije ne moze, pa kada putnik prihvati njihov predlog oni se onda pozovi na pristanak putnika na promenu uslova ugovora. Agencije se spasile od stecaja na ustrb putnika. Inace, Zakon o turizmu predvidja i depozit i garanciju putovanja, a njihovi iznosi su odredjeni u podzakonskom aktu koji je primenjuje od janura ove godine.
    Znaci, da se cuje i druga strana i da informacije ne budu jednostrane i interesu samo jedne ugovorne strane. Agancije ne zele da bakrotiraju, to je njihov opravdan interes, ali nisu putnici oni koji to treba da sprece i da pomognu agencijama. Svako treba da snosi svoj rizik poslovanja, pa i agencije.

  9. Gospodin Seničić izbegava da kaže punu istinu! Istina je da su neke agencije,za „Sabru“ znam zasigurno jer sam preko njih uplatio u celosti letovanje za juni i to 25 dana,odmah po proglašenju vanrednog stanja drastično podigli cene ( ne znam da li i za njih važi zabrana podizanja cena) a sve sa ciljem da se okoriste jer ce tako drasticno smanjiti vrednost vaucera! Ovo je klasican primer nesavesnog ponašanja,pa bi i YUTA i turisticka inspekcija tu imale posla.Po tim ,novim cenama,ja sada jedva tim vaucerima mogu da pokrijem i 7 dana?! Obratio sam se i Ministarstvu turizma YUTI ali odgovora nema! Pozivam sve one koji su uplatili letovanje i da li su i njihove agencije podigle cene! Ko ce nas da zaštiti od takve vrste malverzacija,ili grubo receno potkradanja?

  10. Važno je da su agencije sebe maksimalno zaštitile i već potrošile svoj deo.One i služe da bi šišale narod.

  11. Neverovatno. Ja još uvek ne mogu da verujem da su ljudi u Srbiji toliko nesposobni da pored Bookinga, AIR bnb i ostalih sajtova za rezervaciju smeštaja koriste turističke agencije. Booking je uveo pravilo da svako ko je izvršio rezervaciju sada u ovoj situaciji ima pravo da do 7 dana pred put izvrši otkazivanje i vlasnik stečaja je dužan da izvrši vraćanje novca uplaćenog unapred u celosti.
    Ovo što ovaj Seničić priča ispada da neko ko je bio savestan i platio aranžman unapred zapravo plaća zakup smeštaja i soba i za sve druge, jer agencije te kapacitete rezervišu unspred grupno a ne samonza pojedinačnu rezervaciju koja je plačena. Ako je tako to je zloupotreba tudjeg novca.

    1. Ne radi se o sposobnosti vec o ceni. Mnogo je povoljnije preko agencije uplatiti avion+ transfer+ hotel + all inclusive nego bukirati i placati pojedinacno. Ko je ogranicen s novcem tih 300 eur mu je ogromna razlika za letovanje.

      1. Izvinjavam se, ali to nije tačno. Ako ste „frequent traveller“, imate popuste i pri rezervaciji, i pri kupovini avio karata. Mi smo jesenas u sopstvenoj režiji išli Kuala Lumpur – Bali – Singapur i koštalo nas je tačno 280 evra manje nego u jednoj našoj čuvenoj agenciji (po osobi). Morate samo da pregledate sve opcije i provedete izvesno vreme na netu. I, ponavljam, koristite popuste na koje imate pravo.

      2. Nema šanse da nam vrate pare, to je krug u kome su agencije samo deo. Ni aviokompanije ne vraćaju, Air France i Norwegian su otkazali letove koje sam imala rezervisane i nude ili pomeranje ili vaučer, ni da čuju za povraćaj novca. Ne verujem da ćemo imati drugog izbora, ako se bude insistiralo na povraćaju, otići će u bankrot, a garancije su izdate na 300.000 eur, to je smešna cifra kad se podeli na veliki broj putnika. Nek’ je prosek 300 eur po putniku za Grčku, garancijom je samo 1000 ljudi/po agenciji pokriveno u celosti. A gde su ostrva, Turska, Egipat, Španija, daleke destinacije… meni je pre, više i ne znam koliko godina, propalo 1200 eur za karte kada je Malev pukao, nikad ih više nisam videla. Zato ću sada prihvatiti vaučer, i gledati da ga iskoristim što pre.

  12. Zašto necete da objavite moj komentar? A pozivate citaoce da se uclane u vaš Klib?!

  13. Ponovicu neobjavljeni komentar,Agencija „Sabra“ je po objavljivanju vanrednog stanja drasticno podigla cene aranžmana što znaci da je za toliko smanjila vrednost vaucera,fakticki obezvredila,i tako se lepo okoristila! To je klasican primer nesavesnog ponašanja,prosto re ceno potkradana njenih korisnika koji su izmirili sve novcane obaveze.Prijavio sam ministarstvu,YUTI ali su svi zanemeli kada treba zaštititi potrošace?!

  14. Ukoliko agencijje ne vrate uplaceni novac, nema te sanse da me vise vide ikada. Zato smo tu gde jesmo. Molim redakciju da puste i neko strrucno lice da kaze koju rec.To je logika kod nas uzmi pare i bezi.

    1. Napisala sam strucan komentara, ali nije objavljen. Ocigledno postoji razlog za to.

  15. Kad budu nevremena po Grčkoj, onda ne vraćaju pare jer nije proglašeno vanredno stanje, sada kad je proglašeno vanredno stanje opet ne vraćaju pare. Koju uslugu će oni da naplate, onu koju nisu pružili, lepo bogami, ajmo svi tako.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

23. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Gordana Bjeletić, novinarka

Dnevni list Danas su jedine profesionalne novine u Srbiji.