Sindikati GSP-a: Uvođenjem intervalskog reda vožnje vozači neće znati kada im se i gde završava smena 1Foto FoNet Marko Dragoslavić

Najavljeno ukidanje postojećeg reda vožnje i prelazak na intervalski red vožnje linija javnog gradskog saobraćaja, gde nema tačno utvrđenih vremena polazaka, potencijalni je problem za vozače u javnom gradskom prevozu, jer na taj način neće biti moguće predvideti u koje vreme i na kom mestu će vozač završavati svoju smenu, saoštili su danas sindikati Sloga, Centar, Pravda i Sindikat zaposlenih u javnom prezovu.

Oni podsećaju da je radno vreme vozača u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika zakonom ograničeno na najviše osam sati.

„Važećim redovima vožnje tačno je predviđeno vreme početka i vreme završetka smene vozača na liniji, tako da nijedan vozač po rasporedu rada ne sme da upravlja vozilom duže od osam časova. Ukoliko bi se realizovala ideja o ukidanju postojećeg reda vožnje i vozila sa terminusa polazila bez unapred određenog vremena, mnogi vozači bi svakodnevno radili duže od osam časova dnevno, a vozači iz narednih smena bi morali na trasi linije da preuzimaju vozila za svoje smene, što je pre svega rizik po bezbednost saobraćaja, ali i narušavanje osnovnih zakonskih prava da svaki zaposleni unapred ima utvrđen raspored rada, odnosno radno vreme, mesto početka i završetka svoje smene“, ukazuju sindikati.

To je, kako dodaju, zajednički problem i vozača GSP „Beograd“, ali i privatnih prevoznika.

„Posebno ako se ima u vidu da smo svakodnevno svedoci da kod mnogih privatnih prevoznika vozači i dalje rade duže od osam časova dnevno“, naglašavaju.

Ova četiri sindikata apeluju na gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića da pre donošenja bilo kakvih odluka konsultuje eksperte saobraćajne struke, naročito saobraćajne inženjere sa višegodišnjim iskustvom u planiranju i organizaciji javnog gradskog saobraćaja.

„Sve odluke koje se donesu bez njihove konsultacije mogu imati negativan uticaj na funkcionisanje javnog prevoza, a pre svega saobraćajno osoblje i sugrađane koji su korisnici naših usluga“, poručuju oni.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari