
Devet sindikata Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) oglasilo se danas saopštenjem ukazujući da je nedopustivo da privatni prevoznici samovoljno ukinu javni prevoz u Beogradu, kao što se to desilo u subotu, 15. marta.
U petak 14. marta 2025. godine pojedini privatni prevoznici koji učestvuju u sistemu javnog prevoza grada Beograda su odlučili da povuku svoje autobuse sa gradskih linija za garažu i na taj način bez najave i opravdanog razloga onemogućili normalno funkcionisanje stanovnika prestonice, ukazali su oni.
„Ipak, još drastičniji i do sada nezabeleženi slučaj u sistemu javnog prevoza se dogodio u subotu 15. marta 2025. godine kada su svi privatni prevoznici iz konzorcijuma „BG bus prevoz“ i „Strela“ odlučili da obustave rad na više od 100 autobuskih linija koje im je dodelio grad Beograd i da tog dana nijedno vozilo privatnih prevoznika „Strela“, „C&LC Group“, „Beobus siti 2015“, „Banbus“, „Trans-Jug“ i drugih firmi privatnog konzorcijuma ne izađe u saobraćaj, čime je stotine hiljada Beograđana i gostiju našeg grada ostalo bez javnog prevoza. Prema našim saznanjima, privatni prevoznici su obavestili predstavnike grada Beograda da su zabrinuti za svoja vozila i zaposlene, odnosno za svoju imovinu i zbog toga su obustavili rad“, navode iz sindikata.
Jedini prevoznik koji je od prvih jutarnjih polazaka bio na usluzi svojim sugrađanima je Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd“, jer su sve linije GSP „Beograd“ bile opslužene vozilima prema važećem redu vožnje, čime su GSP i svi njegovi zaposleni dokazali da su jedini pouzdan partner građanima Beograda i institucija na koju građani mogu da računaju, p0ručuju oni.
„Vozila GSP „Beograd“ su povučena iz saobraćaja po nalogu nadležnih organa u toku dana, a ne samovoljom GSP-a, ali su svi vozači, radnici održavanja, otpravnici, dispečeri i celokupno saobraćajno osoblje bili u stanju pripravnosti“, podsećaju sindikati.
Oni napominju i da nikakve zvanične najave niti obaveštenja kako za korisnike javnog prevoza, tako i za zaposlene nije bilo povodom obustave rada privatnih prevoznika, a da je Operativno-kontrolni centar Sekretarijata za javni prevoz bio nedostupan za informacije, što je suprotno svim važećim procedurama i pravilima za postupanje u vanrednim situacijama.
Devet sindikata GSP „Beograd“ zbog toga traži od Sekretarijata za javni prevoz da javno objasni po kom osnovu su privatni prevoznici ostavili građane bez javnog prevoza tokom celog dana, zatim zbog čega nije postojala nikakva informacija o tome, kao i da li će privatnim prevoznicima koji su odbili da prevoze naše sugrađane biti isplaćena naknada iz budžeta grada Beograda za hiljade neostvarenih polazaka u subotu 15. marta.
„Ovo je ozbiljno upozorenje da je potrebna revizija ugovora o javno-privatnim partnerstvima sa privatnim prevoznicima i dokaz koliko je rizično da većina linija javnog prevoza Beograda bude poverena privatnim firmama koji svoj domintantni položaj mogu da koriste zarad svojih ličnih interesa, zanemarujući svoje obaveze prema gradu Beogradu i interese korisnika javnog prevoza“, upozoravaju oni.
Oni podsećaju da čak i u najtežim okolnostima u našoj državi, kao što je za vreme ratnog stanja 1999. godine i za vreme pandemije virusa 2020. godine, GSP „Beograd“ je bio u službi građana prestonice, zbog čega je ovakav presedan i samovolja privatnih prevoznika nedopustiva.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.