Danas je završena javna nabavka koju je organizovao Grad Beograd, a koja je za cilj imala predaju 84 linije javnog prevoza u ruke privatnih prevoznika, što bi značilo da GSP više neće biti najveći javni prevoznik u glavnom gradu.
Po svemu sudeći, posao bi trebalo da dobije konzorcijum privatnih prevoznika, koji su jedini podneli prijavu na ovaj tender.
Kako je navedeno u javnoj nabavci, radi se o obavljanju delatnosti javnog autobuskog gradskog prevoza putnika na teritoriji gradskih opština Grocka i Zvezdara (potez 300), Voždovac (potez 400), Čukarica i Rakovica (potez 500) i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku opštinu Savski venac.
Broj linija koje su predmet ove nabavke je 84, a traženi broj vozila iznosi 497, plus 50 rezervnih vozila, a ugovor će biti potpisan na 10 godina.
Prvobitni rok za podnošenje prijava bio je 26. avgusta, ali je on kasnije pomeren na 5. septembar, što znači da je danas do 10 časova bilo moguće podneti prijave.
Gradski budžet će ovo koštati oko 146,38 milijardi dinara, na koliko je procenjena ova javna nabavka.
Međutim, na tender se prijavio samo jedan ponuđač, odnosno konzorcijum pod nazivom „BG BUS PREVOZ“, sastavljen od brojnih privatnika.
Koji prevoznik bi trebalo da dobije koje linije?
Prema podacima koje je list Danas dobio od sindikata GSP i Centra za lokalnu samoupravu (CLS), C&LC Group će u posao ući sa najvećim brojem vozila.
Naime, oni će dobiti 10 linija i to 511, 501, 507, 70, 91, 92, 94, 534, 551 i 553, a na tim linijama saobraćaće 70 vozila i to 47 solo autobusa, 20 zglobnih i tri minibusa.
Sledeći prevoznik po broju autoubsa jeste ASP Strela-Obrenovac koja će imati četiri linije, a to su 52, 88, 34 i 307. Strela će ovaj posao obavljati sa 47 vozila i to 15 solo autobusa, 28 zglobnih i četiri minibusa.
Sledeći je prevoznik „Dumeco“ sa devet linija i 45 vozila od kojih su svih 45 solo autobusi.
Linije na kojima će prevoziti putnike su 42, 46, 53, 502, 503, 512, 531, 532 i 533.
Zatim naredni na listi je prevoznik „Banbus-Obrenovac“ sa šest linija i to 26l, 66, 310, 50, 51 i 54. Posao će obavljati sa 42 vozila, od čega 34 solo autobusa i osam minibuseva.
Nakon Banbusa, tu je „Trans-Jug Obrenovac“ koji će preuzeti sedam linija i to 309l, 25l, 30, 302, 303, 304 i 306, a posao će obavljati sa 35 vozila, od čega 33 solo autobusa i dva minubusa.
„LDM Group“ dobiće 11 linija, među kojima su 405l, 406, 406l, 407l, 409, 25p, 401, 402, 404, 407 i 408. Ovaj prevoznik će za prevoz putnika koristiti 34 vozila i to 26 solo autobusa i osam minibuseva.
Tu je zatim „Transprodukt-Bus“ sa šest linija 506, 513, 522, 49, 57 i 59. Oni u posao ulaze sa 29 vozila, od kojih 21 solo autobus i osam minibuseva.
Jedno vozilo manje imaće kompanija „Beobus-City 2015“, ali sa 25 autobusa i tri minibusa.
Ovaj prevoznik dobiće sedam linija i to 312, 505, 46, 47, 55, 405 i 504.
Isti broj solo autobusa koristio bi i prevoznik „Presto“ na šest linija. Te linije su 46, 47, 55, 403, 405 i 505.
Još šest prevoznika dobiće po dve linije, dok će dva prevoznika biti na po jednoj liniji.
„B&B Linea“ saobraćaće na linijama 64 i 33 sa 18 solo autobusa i dva minbusa. Zatim „Niš-Ekspres“ biće na linijama 56 i 56l sa 18 zglobnih autobusa i dva solo.
Sledeći je „Lui Travel“ koji će saobraćati samo na liniji 48 sa 19 solo autobusa.
Na dve linije će putnike voziti „Knežević -Trans“ i to linijama 55 i 89, sa 18 solo autobusa, dok će sa jednim solo autobusom manje prvoznike na linijama 20 i 79 prevoziti „Ćurdić“.
Prevoznik „M&M Trans Company“ voziće putnike na linijama 39 i 49 sa 13 solo autoubsa, dok će „Barbados“ sa osam istih vozila prevoziti putnike na linijama 308 i 521.
Na kraju, prevoznik „M.T. Tours Prevoz“ saobraćaće na liniji 49 sa dva solo autobusa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.