Dobar dan gospodine Vesiću, tim rečima je sa govornice vršilac dužnosti direktora Javnog komunalnog preduzeća “Beogradski metro i voz” Andreja Mladenović pozdravio ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture koji je kasnio na promociju projekta Beogradskog metroa na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu.
Naime, Mladenović koji je započeo svoje izlaganje na skupu nekoliko minuta pre nego što je u salu ušao Goran Vesić i seo u prvi red, primetio je ministra te mu se obratio a od organizatora zatražio informaciju da li treba da nastavi sa svojom prezentacijom.
Nakon što je dobio potvrdan odgovor, prvi čovek “Beogradskog metroa i voza” je nastavio sa izlaganjem u kome je, između ostalog, pomenuo da je prvi projekat za izgradnju Beogradskog metroa osmišljen još sedamdesetih godina prošlog veka, istakao dobru saradnju nadležnih i Saobraćajnog fakulteta u vezi metroa i naglasio kompleksnost sprovođenja celokupnog posla zbog potrebe da se izgradi veliki broj tunela i stanica.
Mladenović je najavio da će radovi na izgradnji metroa početi sledeće godine rekavši da će vožnja metroom od Makiša do Mirijeva trajati 33 minuta što je, kako je konstatovao, duplo brže nego da se kao prevozno sredstvo koristi automobil.
Nakon što je Mladenović završio svoj govor, prisutnima se obratio ministar Vesić.
– Beogradski metro je najvažniji infrastrukturni objekat u Srbiji i o njemu je ispravno govoriti u kontekstu izgradnje saobraćajne infrastrukture u zemlji u narednih 15 godina, jer se tako najbolje vidi njegov značaj – naglasio je Vesić.
Prema njegovim rečima, Beograd bi trebalo da dobije metro 2030. godine, kada budu izgrađene prve dve linije.
On je, na predstavljanju projekta Beogradskog metroa, na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu, naveo da će se u glavnom gradu Srbije, 2030. godine, kada budu gotove prve dve linije metroa, uz izgradnju Bg voza,
80 odsto saobraćaja odvijati na šinama. Taj saobraćaj, osim što je visokog kapaciteta, ekološki je veoma prihvatljiv i to će pored saobraćajnog biti najveći dobitak za Beograd – rekao je Vesić.
Vesić je naglasio da je Beogradski metro republički projekat, da sredstva za njegovu izgradnju dolaze iz državnog budžeta, odnosno da se ne gradi, kao što je to slučaj u nekim drugim gradovima, novcem privatnih investitora ili gradske uprave.
– Metro će promeniti način života Beograđana jer će oni kada počne da funkcioniše, moći tačno da znaju koliko im vremena treba da stignu od jednog do drugog dela grada – naglasio je Vesić.
Kako je istakao, Srbija u ovom trenutku ima 76 kilometara brzih pruga, od Beograda do Novog Sada, a ove godine je ostvaren rekord od pet miliona putnika na železnici.
Vesić je dodao da će sledeće godine biti završena brza pruga do Subotice a da će u sredu ili četvrtak potpisati ugovor o izgradnji jednog dela gradske železnice od Zemun Polja do Surčina koja će voditi do Ekspa i aerodroma „Nikola Tesla“.
Nakon što je resorni ministar završio svoje izlaganje prolomio se aplauz a on se zaputio ka svom mestu u prvom redu. Nije dugo sedeo jer je prošlo manje od 30 sekundi pre nego što je ustao sa stolice i izašao iz sale dok je skup još uvek trajao.
Razlog zbog kojih Vesić nije omogućio studentima, kojih je u sali bilo dosta a neki su čak morali da tokom promocije stoje jer nije bilo dovoljno stolica, da mu postave bar nekoliko pitanja o projektu je “hitan poziv da dođe u Predsedništvo”.
Sastanak na koji je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izgleda neodložno morao da ode nakon što je održao govor o benefitima koje Beograđanima donosi metro je onemogućio i prisutne novinare da mu postave pitanje da li se predstavljanje projekta čije je izvođenje najavljeno za sledeću a završetak za 2030. godinu, dva dana pred početak predizborne tišine može okarakterisati kao funkcionerska kampanja.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.