Hrana iz Srbije sve traženija u Rusiji 1

Na međunarodnom sajmu prehrambenih proizvoda „Svet hrane“ (World Food) u Moskvi dogovoreni su novi izvozni aranžmani kompanija iz Srbije vredni više od sedam miliona evra, saopšteno je danas iz Privredne komore Srbije.

Najviše se, kako navode, očekuje od plasmana na tržište Rusije svežeg voća i povrća, a primetno je interesovanje ruskih kupaca i za organske proizvode.

Privredna komora Srbije i Razvojna agencija Srbije organizacijom nacionalnog štanda Srbije podržale su nastup 12 srpskih kompanija, proizvođača svežeg i zamrznutog voća i povrća, mesnih proizvoda, sokova i organskih proizvoda na međunarodnom sajmu prehrambenih proizvoda „Svet hrane“ koji je održan od 12. do 15. septembra. Izlagači iz Srbije, „Nektar“, „Zlatiborac“, „Jugprom“, „Pik Južni Banat“, „Voćar“, „ITN“, „Moravac ZZ“, „Poslovni sistem Global Sid“, „Flora Internacional“, „Ćirić Agro MĐŽ“, „Mirax Agrar“ i „Agroprom“, ove godine izlagali su na dva nacionalna štanda Srbije u sajamskim halama specijalizovanim za voće i povrće, meso i mesne prerađevine.

Nastup na međunarodnom sajmu omogućava proizvođačima, pre svega svežeg i prerađenog voća i povrća i mesnih prerađevina, da predstave proizvodne kapacitete kompanija, izlože svoje proizvode i razgovaraju sa potencijalnim poslovnim partnerima o plasmanu na nova tržišta, kao i da učvrste postojeće i steknu nove poslovne kontakte. Tradicionalno učešće srpskih kompanija na jednoj od najuglednijih međunarodnih izložbi prehrambenih proizvoda u svetu, direktno doprinosi kvalitetnijem pozicioniranju srpskih brendova i ukupnom izvozu ne samo na tržište Zajednice nezavisnih država, već i šire.

„Trgovinsku razmenu Srbije i Ruske Federacije u 2015. godini obeležila je oscilacija kursa i pad vrednosti rublje, što je direktno uslovilo nesigurnost naplate, otežano planiranje i samim tim značajan pad trgovinske razmene i izvoza i uvoza. Stabilizacija kursa rublje od početka 2016. uticala je na rast trgovinske razmene i srpskog izvoza. Rezultate bilateralne trgovinske saradnje srpskih i ruskih kompanija u prvoj polovini godine obeležio je dinamičan rast srpskog izvoza, uz značajno smanjenje deficita. Srpski izvoz je vredeo 379.2 miliona dolara što predstavlja rast od 18,1 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Pokrivenost uvoza izvozom je sa 41,5 odsto u 2015.godini povećana na 47,6 odsto u prvoj polovini 2016“, navodi se u saopštenju.

Takođe se dodaje da je rast izvoza srpskih prehrambenih proizvoda u prvoj polovini 2016. godine zabeležen kod svežeg voća – od 74 odsto, sira – 27 odsto, svežeg povrća – 23,7 odsto. Iz Privredne komore ističu da je značaj ostvarenih vrednosti srpskog izvoza u Rusiju utoliko veći ukoliko se uzme u obzir udaljenost tržišta Ruske Federacije od preko 2.000 kilometara, kao i visoki transportni troškovi, koji u velikoj meri utiču na finalnu cenu proizvoda. Srpski proizvod je cenjen, prepoznat kao kvalitetan, ima kupca, a opšti utisak srpske poslovne zajednice je da takav trend treba održati i valorizovati, jer potencijali nisu ni izdaleka iscrpljeni.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari