Investitor u Auto transportno preduzeće (ATP) „Vojvodina“ Ilija Dević podneo je osmu po redu krivičnu prijavu vezanu za slučaj privatizacije tog preduzeća.
Ovog puta protiv odgovornih u banci „Credit Agricole“, koji su, prema njegovim tvrdnjama, „upisali nelegalnu hipoteku“ na objekte u krugu nove autobuske stanice koju je izgradio u Novom Sadu.
Kako je naveo novosadski Radio 021, krivična prijava podneta je i protiv jedne osobe iz Katastra nepokretosti.
Kako je Dević naveo, osobe protiv kojih su podnete krivične prijave, su upisale „lažne hipoteke“ na objekte na novoizgrađenoj autobuskoj stanici u Novom Sadu, koja je bila deo Devićeve investicije.
U krivičnoj prijavi se navodi da ugovor o kreditu izmedju banke i ATP „Vojvodina“, ne predviđa jemstvo za Devićev kredit objektima nove stanice i servisima za autobuse koji su u krugu stanice, već „drugim Devićevim preduzećima, kao i ličnom imovinom. U krivičnoj prijavi stoji i da „u vreme sklapanja ugovora sa Bankom, izgradnja stanice nije ni počela, pa objekti nisu ni mogli biti stavljeni pod hipoteku“.
U Privrednom sudu u Novom Sadu, vodi se spor koji uključuje i objekte, pa je na sporne hipoteke stavljena zabeležba, te je samim tim zabranjeno bilo kakvo trgovanje ili pokretanje sporne hipoteke, ali je nova aukcijska prodaja zakazana za 15. mart.
Dokumentaciju je otkupio jedan potencijalni kupac, naveo je 021, a Dević tvrdi da su „lažne hipoteke“ urađene kako bi se novi vlasnici „dokopali servisa za autobuse Merecedes i Setra“, koje je on izgradio u krugu stanice kao zastupnik vodećeg nemačkog proizvodjača za petnaestak država istočne i južne Evrope.
Predmet ATP „Vojvodina“ nalazi se u monitoringu Evropske unije, jer je jedini sa spiska od 24 sporne privatizacije gde je oštećen investitor, a ne država Srbija.
Dević ga je kupio na aukciji Agencije za privatizaciju 2004, ispunio je investicioni plan, proširio delatnost, uveo nove linije i zaposlio nove radnike.
Zaključio je ugovor sa tadašnjom gradonačelnicom Novog Sada Majom Gojković o izgradnji nove Međumesne autobuske stanice i iako je taj objekat završen, Grad nikada nije preusmerio saobraćaj na novu lokaciju.
Dević je ranije podneo i krivičnu prijavu protiv Maje Gojković, kao i protiv tadašnjeg direktora Zavoda za izgradnju grada, a sada predsednika Pokrajinske vlade Igora Mirovića, koju je Osnovno javno tužilaštvo u Novom Sadu 20. januara 2015. odbacilo.
Međutim, šteta od 400 miliona dinara koja je počinjena, dokazana je pravosnažnom izvršnom sudskom presudom u procesu protiv Grada Novog Sada.
Razrešenje ove afere zahteva i Evropska komisija.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.