Ima li kraja "lovu" na strane turiste: Ko je jača zverka u "džungli" na Aerodromu - divlji taksisti ili strani investitor? 1Aerodrom Nikola Tesla Foto: Aleksandar Roknić

Ko je sletao na Aerodrom Beograd zna kroz kakav špalir taksista koji zivkaju, nude, pa i za rukav vuku, otud naziv „rukovodioci“, treba proći dok se ne izađe sa dolaznog terminala.

Malo, malo pa čujemo priču o nečijim poznanicima strancima kojima je taksista naplatio 100 evra od aerodroma do grada.

Poslednjih meseci Aerodrom Nikola Tesla, a i Beograd došli su na loš glas zbog nelegalnih taksista koji, slobodno se ne libe da za život zarađuju pljačkanjem.

Nije ovo nikakva novost. Ni policija, ni komunalna milicija, ni grad, ni država već godinama ne mogu, odnosno neće, jer bi lako mogli da hoće, da zavedu red sa nelegalnim taksistima.

Uveden je šalter sa vaučerima za legalne taksi prevoznike, ali on je poprilično zavučen i neoznačen da ga je lako promašiti, a čak i kada strani turista kupi vaučer, na izlazu ga čeka gomila vukući ga za rukav. Nije retkost da ljudi pomisle da mogu da plate ovim taksistima vaučerom, pa dožive neprijatno iznenađenje da moraju da plate još tri, četiri puta više.

Poslednjih meseci to je eskaliralo zbog radova na Aerodromu koji su izazvali potpuni haos u kom kada ljudi izađu sa dolaznog terminala ne znaju gde da nađu legalne taksiste, ne znaju gde da nađu autobus, oni koji dolaze kolima da pokupe putnike nemaju pojma gde smeju, a gde ne smeju da stanu, i samim taksistima svaki čas menjaju mesta za stanjanje.

Ima li kraja "lovu" na strane turiste: Ko je jača zverka u "džungli" na Aerodromu - divlji taksisti ili strani investitor? 2
Foto: Luca Marziale / Danas

E, u svem tom opštem haosu u kome država i njene službe ne mogu da se odupru organizovanoj mafiji, a ni operator aerodroma francuski Vansi nije primer organizovanosti, ova kompanija je oštro zatražila od države da konačno reši problem divljih taksista, ili će oni uzeti stvari u svoje ruke.

To znači da, ako država ne reši problem, Vansi će sam organizovati taksi službu koja bi prevozila putnike sa Aerodroma do grada, dok bi do aerdoroma mogli da voze svi drugi.

Kako kažu u taksi udruženjima od ovog nema ništa, jer za prevoz putnika treba dobiti silu dozvola od grada i ispuniti brojne uslove, a i pitanje je da li Vansi može da zabrani nekome pristup aerodromu.

Rešenje već postoji, a to je primena postojećih zakona. Do sada se oni nisu primenjivali, a navodno rešenje je da komunalna milicija preuzme kontrolu nelegalnih taksista i piše kazne. Šta je sprečavalo džravne organe da to rade do sada ne zna se, posebno što se komunalci mogu često videti i sada na aerodromu.

Nisu divlji taksisti jedina ogranizovana grupa u državi kojoj policija i inspekcije ne mogu ništa i zbog čijeg interesa celo društvo trpi. Jedino je pitanje da li je druga velika zverka u ovoj džungli, „strani investitor“, jači od njih.

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari