U situaciji kada je turizam jedan od pokretača svetske privrede i kada u toj industriji, posmatrano na globalnom nivou, vlada žestoka konkurencija, Indija i Srbija trebalo bi da sarađuju na planu promocije vlastitih turističkih kapaciteta
Ona je ukazala i na podatak da je indijska e-turistička viza sve popularnija među srpskim turistima i dodala da je u 2016. broj gostiju iz Srbije povećan za 26 odsto. Ambasadorka Indije informisala je učesnike ovog skupa o planovima za proširenje e-viza i na kategorije poslovnih ljudi, studenata, novinara… „S druge strane, svi državljani Indije, nosioci šengenske vize mogu da borave u Srbiji 90 dana što je značajna pogodnost koju je omogućila Vlada Srbije“, naglasila je ambasadorka Čohan. Ona je pomenula i nedavni susret premijera Aleksandra Vučića sa predstavnicima najvećeg tur operatera u Indiji, reč je o SOTC grupi.
I direktorka turističke agencije Glob metropoliten turs, Mirjana LJubinković, ukazala je na značaj viznog režima. Ona je, kao pozitivan, navela primer ukidanja viza između Srbije i Kine i predložila da predstavnici Indije podele svoja iskustva u oblasti e-viza sa nadležnim institucijama u Srbiji. „Problem je što malo ljudi u Indiji prepoznaje Srbiju kao turističku destinaciju, nasuprot veoma izraženoj svesti o nekadašnjoj Jugoslaviji, pa treba poraditi na promeni takve percepcije“, ocenila je Mirjana LJubinković.
U prilog tome da je Indija sve zanimljivija turistička destinacija govori i Indeks putničke i turističke konkurentnosti (TTCI) Svetskog ekonomskog foruma, prema kojem je ta država napredovala za 12 mesta i sada je na 40. poziciji u konkurenciji sa 136 zemalja. Ovo je najveći skok koji je neka država ostvarila čime je Indija, sa raznolikim kulturnim nasleđem i prirodnim bogatstvima, postala prvi kandidat da predvodi tzv. Azijski vek putovanja i turizma, navode indijski mediji. Ovakav skok na svetskoj rang listi može se pripisati otvorenoj politici u oblasti turizma, pre svega izdavanju viza po dolasku, kao i unapređenju kopnene putne infrastrukture.
Prema podacima Ministarstva turizma Indije tu destinaciju je prošle godine posetilo 8,89 miliona turista, što je drastičan rast u poređenju sa 2000. kada je registrovano oko 2,65 miliona gostiju. Impresivan je i podatak o prihodu, od oko 23 milijarde dolara, ostvarenom 2016. od turizma (2000. godine ostvareno je 3,5 milijarde dolara). Najveći broj turista stiže iz SAD, a zatim iz susednog Bangladeša.
Južna Azija se, inače, nalazi na vrhu liste sa 24,25 odsto turista, dok iz Zapadne Evrope i Severne Afrike stigne oko 23,42 odsto gostiju a iz Istočnu Evrope 4,1 odsto. Indijski premijer Narendra Modi izjavio je da skok Indije za 12 mesta na globalnoj listi SEF ukazuje na značaj koji vlada pridaje sektoru putovanja i turizma. Predstavljajući najnovije podatke u vezi sa turističkom ponudom, ministar turizam i kulture Maheš Šarma naveo da je vlada, pored ostalih inicijativa, odobrila mehanizam e-viza za građane 161 zemlje i uspostavila multijezičku liniju za pomoć. Osim toga, pokrenula je i dve nove turističke šeme – Svadeš (tematski turistički obilasci) i Prasad (hodočasničke i spiritualne ture).
U Azijsko-pacifičkom regionu se, prema podacima TTCI, nalaze turističke destinacije u ekspanziji. Pet od 15 zemalja sa najvećim napretkom na listi su: Japan (četvrti), Koreja (na 19. mestu), Indija (na 40), Vijetnam (na 67. poziciji) i Butan (78). Odmah posle Indije koja je ostvarila najveći skok, našla se Republika Koreja koja je poboljšala poziciju za 10 mesta i našla se na 19. poziciji. Prema procenama WTTC, Indija će se u periodu između 2016. i 2026, naći na čelu liste deset destinacija sa najbržim rastom u oblasti rekreacionog turizmu. Na toj listi će se još naći i Angola, Uganda, Brunej, Tajland, NR Kina, Mjanmar, Oman, Mozambik i Vijetnam.
Elektronske vize i za državljane Srbije
Od 1. aprila Vlada Indije je promenila nomenklaturu postojeće elektronske turističke vize za državljane Srbije preinačujući je u elektronsku vizu. Proširen je i opseg elektronske vize i to na tri podkategorije: e-turističku vizu, e-poslovnu vizu i e-medicinsku vizu, koje se mogu dobiti na 24 aerodroma u Indiji. E-viza se može dobiti najviše dva puta u kalendarskoj godini, predstavlja dodatak na postojeći vizni servis koji pruža Ambasada Indije u Srbiji i ne može se preinačiti neki drugi tip vize. „Period važenja e-turističke i e-poslovne vize je 120 dana sa dva ulaska počevši od dana dolaska u Indiju. Maksimalna dozvoljena dužina boravka je 60 dana i ne može biti produžena. Period važenja e-medicinske vize je 120 dana i podrazumeva tri ulaska, a maksimalna dozvoljena dužina boravka je 60 dana. Produženje trajanja vize do šest meseci moguće je dobijanjem odobrenja u Birou za strance gde se rešavaju pojedinačni zahtev“, kažu u Ambasadi Indije u Srbiji.
Indijski filmovi u srpskom ambijentu
Promociji turističke ponude neke države može da doprinese i snimanje indijskih igranih filmova u inostranstvu pošto je to stvaralaštvo u Indiji veoma popularno i ima milijardu gledalaca. U tom kontekstu treba naglasiti da Srbija postaje sve atraktivnija destinacija za snimanje filmova, pošto osim prirodnih lepota raspolaže i dobro opremljenim studijima, kao i visokoobrazovanim kadrovima u filmskoj industriji. „Indijski film Oopiri (rimejk Nedodirljivih) sniman je u Srbiji. Taj film je otvorio vrata indijskoj filmskoj produkciji, pa mislim da bi Srbija mogla tu šansu da iskoristi“, poručuje ambasadorka Indije u Srbiji Narinder Čohan .
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.