Posao restauracije zgrade stare Železničke stanice u Beogradu je u pregovaračkom postupku bez tendera dobio konzorcijum dve firme – Koto i ALP inženjering iz Beograda, objavio je danas Insajder.
Taj portal je naveo da je Republička direkcija za imovinu izbegla tender pozivajući se na hitnost postupka zbog vremenskih prilika i nabavke materijala.
Prema ugovoru koji je sa grupom izvodjača potpisan 30. avgusta ove godine, radovi vredni dva miliona evra bez PDV-a, trebalo bi da budu završeni najkasnije do 5. februara 2020. godine.
Umesto javnog tendera, koji bi podrazumevao ispunjavanje odredjenh kriterjuma i postizanje najbolje cene kroz nadmetanje, Direkcija za imovinu je, uz obrazloženje hitnosti radova, odlučila da izvođača radova izabere u pregovaračkom postupku bez objavljivanja poziva za podnošenje prijava.
Obaveštenje je oglašeno 20. avgusta, a poziv za pregovore je upućen preduzećima Koto i Jadran, oba iz Beograda, a deset dana nakon toga doneta je odluka o dodeli ugovora grupi ponudjača Koto i Alp Inženjering. Za restauraciju stare zgrade Železničke stanice oni su ponudili oko 239 miliona dinara.
Za ovaj projekat iz sredstava budžetskih rezervi izdvojeno je ukupno 334,1 milion dinara ili oko 2,8 miliona evra. Ta sredstva biće potrošena ne samo na restauraciju objekta Železničke stanice, već i za postavljanje dekorativnog osvetljenja, naveo je Insajder.
Preduzeće Koto je između ostalog dobilo poslove na rekonstrukciji i restauraciji spomenika Pobednik na Beogradskoj tvrdjavi, kao i rušenje objekata na Beogradskoj stanici, izgradnju gondole na Kalemegdanskoj tvrdjavi, restauracija i rekonstrukcija Despotove kapije na Kalemegdanu… I firma Alp Inženjering takodje se bavi restauracijom i izgradnjom.
Pre nego što je posao restauracije i dekorativnog osvetljenja zgrade nekadašnje Železničke stanice dodelila konzorcijumu dve kompanije, Direkcija za imovinu zatražila je saglasnost od Uprave za javne nabavke da sprovede pregovarački postupak, a ne tender, što je i zakonom predviđeni postupak.
Direkcija se pozvala na mišljenje Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, koje je izradilo tehničku dokumentaciju i projekat, i JKP Javno osvetljenje, koja su, kako piše u zahtevu, navela da se radovi na restauraciji zgrade moraju završiti dok su povoljne vremenske prilike. Takođe, kako se dalje navodi, hitnost je neophodna i zbog nabavke odgovarajućeg materijala, što zahteva duži vremenski period.
Prema analizi Insajdera, ugovorom o Beogradu na vodi je predvidjeno da kompanija Beograd na vodi posle ulaganja u renoviranja, može bez naknade da upravlja nizom objekata u Savskom amfiteatru, medju kojima su Bristol, zgrada Pošte, Geozavod, glavna zgrada Železničke stanice, grupa zgrada u četvrti Savamala. Prema ranijim najava predstavnika gradskih vlasti, nekadašnja Železnička stanica biće pretvorena u objekat namenjen kulturi.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.