Inspekcijski nadzor u Flaj flaj travelu još traje 1Foto Stanislav Milojkovic

Deo putnika koji su kupili avio-karte preko agencija „Flaj flaj travel“ ili njenog naslednika „Kofer tursa“ biće obeštećen na osnovu garancije putovanja, međutim, oni koji su karte kupovali od ove agencije sami moraće svoj novac da traže preko suda.

Više o tome na koji način će biti obeštećeni svi klijenti agencije čiji je račun u blokadi od 12. aprila i to za iznos veći od 184 miliona dinara znaće se, kako su nam rekli u ovom ministarstvu, tek kada bude završen inspekcijski nadzor koji je u toku.

– Putnici koji su uplatili turističko putovanje koje je organizovala turistička agencija Flaj flaj travel biće obeštećeni iz garancije putovanja. Zakonodavac je radi zaštite prava putnika propisao obavezu turističkim agencijama organizatorima turističkih putovanja da, kao jedan od uslova za dobijanje licence, obezbede propisanu garanciju putovanja – ističu za Danas u turističkoj inspekciji. Kako navode, garanciju putovanja za slučaj insolventnosti i garanciju putovanja radi naknade štete putniku nastale neispunjenjem ili delimičnim ispunjenjem ugovorenih obaveza obezbeđuje organizator putovanja kao polisu osiguranja ili garanciju banke, a ukupan limit pokrića je najmanje 300.000 evra.

Garancijom putovanja za slučaj insolventnosti se, između ostalih, obezbeđuju i potraživanja uplaćenih sredstava putnika po osnovu ugovora o turističkom putovanju koje organizator putovanja nije realizovao.

– Da bi se u ovom slučaju aktivirala garancija putovanja, potrebno je da se utvrdi nelikvidnost organizatora putovanja, odnosno njegova nesposobnost plaćanja dospelih obaveza u iznosu i u roku dospeća. Ona se utvrđuje rešenjem privrednog suda o otvaranju stečajnog postupka, potvrdom Narodne banke Srbije o insolventnosti, zapisnikom ili drugim aktom turističkog inspektora ili drugom ispravom državnog organa – naglašavaju u turističkoj inspekciji.

Garancija se aktivira prijavom korisnika garancije putovanja davaocu osiguranja, a iz inspekcije napominju da je obaveza organizatora putovanja da potvrda o putovanju, koja se izdaje putniku, sadrži podatke o garanciji putovanja sa podacima potrebnim za njeno aktiviranje.

– Putnici koji su kupili samo avio-karte, koje nisu deo turističkog putovanja, svoja prava na obeštećenje ostvaruju sudskim putem – ističu u turističkoj inspekciji za naš list i napominju da će u „zavisnosti od utvrđenih nepravilnosti, inspektori preduzeti zakonom propisane mere“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari