Na Instagramu morate biti veoma aktivni, komunikativni i odgovorni, ako želite pratioce. Pritom treba znati da je izgradnja stabilne zajednice bitna isto koliko i dobra fotografija.

Naravno, sa povećanjem broja pratilaca, povećava se i pažnja usmerena ka kompaniji – kaže za Danas Maksimilijan Munh, fotograf, muzički producent i strateg za društvene mreže, koji će svoje iskustvo sa korišćenjem Instagrama u svrhe promocije podeliti sa učesnicima konferencije medijskih trendova SEMPL, u Portorožu.

* Šta je to što izdvaja Instagram od ostalih društvenih mreža?

– Sa 300 miliona korisnika mesečno i 75 miliona dnevno, Instagram je postao najveća onlajn platforma za razmenu fotografija sa prijateljima koje još niste upoznali. Sve to može da bude odlična inspiracija. Za svakog. Za mene sigurno jeste. Ali, Instagram je i više od toga. Za mene, to je pre svega zajednica, krug prijatelja koji se konstantno širi, kao i poznanika koje stičete svaki put kad putujete ili posetite novi grad. Sa Instagram zajednicom delite ljubav prema fotografiji, razmenjujete ideje, upoznajete ljude i otkrivate nova mesta, koje kao turista, možda, nikad ne biste pronašli. Fantastičan je osećaj kada prvi put na nekom mestu, uhvatite taj trenutak i podelite ga sa hiljadama pratilaca.

*Imate više od 85.000 pratilaca. To je nedostižna cifra za mnoge korisnike te mreže. U čemu je tajna?

– Sve je krenulo u aprilu 2014, kada sam počeo da upoznajem sve više i više ljudi koji koriste ovu aplikaciju. Većina njih je putovala, fotografisala, postavlja slike i najbitnije stalno upoznavala nove ljude, nove države. To je nešto što bi svako od nas voleo da radi, zar ne? Otvorio sam nalog, krenuo sa postovima, ostavljao komentare ispod omiljenih fotografija i pratio one koji su me inspirisali svojim fotografijama. Brzo sam shvatio da na Instagramu morate biti veoma aktivni, komunikativni i ažurni u odgovaranju, ukoliko želite veliki broj pratilaca. Zajednica je ovde bitna isto koliko i dobra fotografija. Naravno, sa porastom broja pratilaca, raste i pažnja usmerena ka kompaniji.

* Kako se korisnik te mreže može povezati sa određenom kompanijom? Da li kompanija pretražuje Instagram, ili se prijavljuje putem tendera?

– Neke kompanije angažuju agencije koje će im pomoći da pripreme strategiju promocije i preporuče ljude koji bi to distribuirali. Mene je većina kompanija pronašla preko agencija. Gotovo je nemoguće uraditi obrnuto, upravo zbog agencijskih posrednika. Nigde nećete stići, ukoliko ne znate ko je posrednik. Ipak, ovaj koncept nije optimalan. Jer, agencije „niču“ kao pečurke posle kiše i uglavnom su fokusirane na Fejsbuk, Tviter i Jutjub. Veoma retko su upoznati sa načinom na koji Instagram funkcioniše. Ponavljam, Instagram je svet za sebe. Ako želite da promovišete ili prodajete nešto putem Instagrama, morate imati nekoga ko zna to da radi. Renomirani Instagrameri znaju kako naša zajednica funkcioniše, kako da integrišu i aktiviraju pratioce, imaju dosta iskustva u saradnji sa kompanijama i, što je najbitnije, međusobno smo povezani. Često planiramo kampanje zajedno i naša saradnja rezultira boljom promocijom za klijenta. Iz tih razloga, nedavno sam i sam počeo da kontaktiram komanije i pripremam strategiju, za koju verujem da će biti najbolja u datom kontekstu.

* Da li možete od Instagrama da zaradite dovoljno za komforan život?

– Ljudi misle da sam konstantno na odmoru i kako tu i tamo postujem malo i da sam tu i tamo za to plaćen. To je daleko od istine. Instagram ne čine samo lepe fotografije sa nekih egzotičnih destinacija. To je, pre svega, posao. Da, možete živeti od Instagrama, iako je to još uvek poprilično teško u Evropi, jer klijenti često misle da je sve što radimo puko fotografisanje i postavljanje slika. Takođe, neke kompanije nisu spremne da pristojno plate za uslugu koja podrazumeva mnogo priprema, znanje, kreativnost i skupu opremu. Srećom, situacija se polako menja i uglavnom zbog sve većeg broja dobrih primera iz prakse koju Instagrameri mogu da pokažu klijentima, kompanije nam sve češće ukazuju poverenje. I to bez podsredstva agencija.

 

Ukorak sa savremenim trendovima

* Kako kompanije koriste Instagram u promotivne svrhe?

– Menadžeri kompanija, pre svega turističkih organizacija i agencija, kao i razni modni brendovi, postali su svesni činjenice da su mediji doživelu transformaciju od analognih u digitalne. Shvatili su, takođe, da je mnogo je efikasnije da pošalju instagramera, opremljenog proizvodom njihove kompanije (telefon, kamera ili odevni predmet), na događaj, nego da plate oglas u nekom magazinu, koji retko ko čita čita. U tom kontekstu bitno je naglasiti da nije sve u postavljanju fotografija i brojanju lajkova i pratiolaca. Suština je u tome da se na Instagramu izgradi zajednica koja će povezati brend sa korisnicima, i obrnuto.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari