Prihodi od onlajn oglašavanja u Evropi ove godine beleže rast od 11,5 odsto uprkos najvećoj ekonomskoj krizi na polju oglašavanja od 2009. Potrošnja na onlajn oglašavanje je prošle godine pretekla po prvi put ulaganje u oglašavanje u štampanim medijima, pokazuje izveštaj o potrošnji na onlajn oglašavanje AdEx Benćmark 2012, koji objavljuje IAB Europe.


Što se tiče Srbije, izveštaji pokazuju da je u našoj zemlji ukupna vrednost tržišta onlajn oglašavanja u 2012. procenjena na 14,32 miliona evra, što predstavlja porast od 17,29 odsto u odnosu na 2011. kada je u onlajn oglašavanje uloženo oko 12,2 miliona evra. Inače, stopa rasta domaćeg onlajn tržišta je iznad evropskog proseka (11,5 odsto).

Internet kao medij je više nego duplo uvećao svoj udeo u potrošnji na medijsko oglašavanje od 2006. godine, kada je objavljena prva AdEx Benćmark studija. Danas on čini 25,6 odsto ukupne potrošnje na oglašavanje u Evropi u odnosu na 10,3 odsto zabeleženih u 2006. godini. Studija za 2012. pokazuje i da je zabeležen rast mobilnog displej oglašavanja od 78,3 odsto, koji je posledica izražene potrebe potrošača za korišćenjem mobilnih i tablet uređaja, kao i video formata.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari